سرور مجازی
فضای مجازی

برای اولین بار ربات‌های ناسا با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی کار کردند

همه کارکنان ایستگاه فضایی بین المللی انسان نیستند. صد‌ها مایل بالاتر از زمین در کنار فضانوردان حرفه‌ای در ایستگاه فضایی ربات‌های به اسم هانی، کوئین و بامبل را خواهید یافت. این ربات‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شدند، هر یک از آن‌ها مکعبی شکل و اندازه‌ای ۱۲.۵ اینچی دارند و مشغول کار‌هایی مانند جمع آوری موجودی و مستندسازی هستند.

به گزارش cnet، ناسا گفت: “دستیار‌های رباتیکی می‌توانند کار‌های روزمره را برای راحت‌تر کردن کار‌های پیچیده انسان‌ها مدیریت کنند”. آن‌ها اکنون به نقطه عطفی در سفر خود رسیده اند. ناسا هفته گذشته اعلام کرد که دو ربات کوئین و بامبل با موفقیت با یکدیگر کار کردند همچنین ناسا افزود: “در آزمایش‌های گذشته، ربات‌ها یکی یکی و به طور مستقل کار می‌کردند یا به حمایت عملی بیشتری از همکاران انسانی خود نیاز داشتند”.

در ادامه، می‌توانید تصاویری از این دو ربات را مشاهده کنید که در کنار فضانوردان راجا چاری و ماتیاس مورر در حال انجام کار هستند. ناسا گفت که در ادامه، پایگاه فضایی گیت وی در ماه در تمام طول سال خدمه نخواهند شد و به روبات‌های هوشمند و خودگردان نیاز دارند تا در زمانی که انسان‌ها دور هستند، همه چیز را زیر نظر داشته باشند.

ربات های ناسا

از آوریل، آژانس فضایی ناسا گزارش داد که ربات‌ها بیش از ۷۵۰ ساعت در ایستگاه فضایی بین‌المللی کار کرده اند، بیش از ۱۰۰ فعالیت را انجام داده اند و به تنهایی توانایی انجام شاهکار‌هایی را که قبلاً در قلمرو علمی تخیلی بوده، مانند گزارش موفقیت‌آمیز و تحقیق در مورد ناهنجاری‌های شبیه‌سازی شده در ایستگاه فضایی بین المللی را به ثبت رسانده اند. به عنوان مثال، سال گذشته، فضانوردان با سیستم‌های پشتیبانی حیاتی، ایستگاه فضایی بین المللی را دستکاری کردند تا بتوانند غلظت فوق‌العاده بالای دی اکسید کربن را تشخیص دهند.


بیشتر بخوانید

  • جزئیات برنامه ناسا برای ساخت یک رآکتور هسته‌ای در فضا

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا