سرور مجازی
اقتصادی

پیشنهادی برای فروش قسطی از سوی مغازه‌داران/ جزییات

پیشنهادی برای فروش قسطی از سوی مغازه‌داران/ جزییات

محمدرضا رمضان ، با اشاره به مشکلات صنف موبایل و کالاهای صوتی و تصویری و رکود حاکم بر این بازار، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد حجم بالایی از تلویزیونی برای فروش قسطی لوازم خانگی، صوتی و تصویری و موبایل از سوی فروشگاه‌های بزرگ هستیم. بنابراین مغازه‌داران همه دست روی دست گذاشتند و نشسته‌اند. چرا که دیگر کسی برای خرید نقدی به مغازه‌ها مراجعه نمی‌کند.

وی افزود: فروشگاه‌های بزرگ خرید دین می‌دهند و چک دریافت و آن را به بانک‌ها می‌دهند که با این حجم وسیع در حال فعالیت هستند. پیشنهاد ما این است که همین روش و شرایطی برای فروش قسطی فروشگاه‌های بزرگ در نظر گرفته، با همکاری اتحادیه برای مغازه‌داران در نظر گرفته شود.

رمضان درباره فعالیت مغازه‌ها توضیح داد: مغازه‌داران نهایتا تا ۱۰ شب اجازه فعالیت دارند، اما فروشگاه‌های بزرگ در مواردی تا دو نیمه شب هم باز هستند. از طرف دیگر بانک‌ها سرمایه نامحدود در اختیار این واحدهای بزرگ قرار داده است. بنابراین می‌توان گفت فروشگاه‌های بزرگ در حال بلعیدن فروشگاه‌های کوچک هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: پیشنهاد ما این است همین شرایط خرید دین را برای مغازه‌داران فراهم کنند. چرا مغازه‌داران سرمایه محدود دارند و در شرایط عادی نمی‌توانند فروش قسطی داشته باشند. این در حالی است که مغازه‌داران اگر بخواهد ۵۰۰ میلیون تومان خرید دین باز کنند، چند ماه زمان می‌برد و در مواردی هم انجام نمی‌شود. پیشنهاد می‌دهیم این طرح با محوریت اتحادیه‌ها انجام شود و این شرایط خرید دین برای اعضای اتحادیه در نظر گرفته شود تا مشکلات این صنف برطرف شود.

رمضان با بیان اینکه در تهران ۷۰ تا ۸۰ درصد مغازه‌ها اجاره‌ای است و در اصل زندگی چند خانوار شامل صاحب مغازه، مستاجر و کارمندان آن به مغازه‌ها وابسته است، گفت: بخش زیادی از شرایط حاکم بر بازار در حال حاضر به خاطر همین فروش قسطی فروشگاه‌های بزرگ و برای این فروشگاه‌ها است.

۲۳۳۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا