سرور مجازی
zoomit

اشاره اپل به تعداد فراوان بدافزارهای اندروید برای مقابله با قانون بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها در iOS

اپل به مخالفت با قوانین ضدانحصار در ایالات متحده ادامه می‌دهد؛ قوانینی که می‌تواند تغییرات بزرگی در فروشگاه اپلیکیشن این شرکت ایجاد کند. نامه‌ای که اپل به کمیته‌ی قضایی سنا ارسال کرده، به‌طور خاص ادعا می‌کند که موضع اتخاذشده علیه این شرکت بی‌اساس و غیرصادقانه است. این نامه سوم مارس ارسال شده و تیموتی پودرلی، مدیر ارشد امور دولتی اپل آن را امضا کرده است.

نامه‌ی مذکور در پاسخ به ادعاهای بروس اشنایر ارسال شد. اشنایر متخصص رمزنگاری است که به قانون‌گذاران گفت نگرانی‌های امنیتی اپل درباره‌ی بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها در iOS بی‌اساس است. او در نامه‌ی خود به کمیته‌ی قضایی سنا نوشت:

می‌خواهم به برخی از نگرانی‌های امنیتی بی‌اساس مطرح‌شده درباره‌ی این لوایح بپردازم. این‌ ادعاها که قوانین ضدانحصار و حریم‌خصوصی و امنیت کاربر را به‌خطر می‌اندازد، صحت ندارند. درواقع، منصفانه‌تر است که بگوییم این قانون مدل‌های کسب‌وکار چنین شرکت‌هایی را درمعرض خطر قرار می‌دهد. ادعاهای آن‌ها درباره‌ی خطر‌های حریم‌ خصوصی و امنیت نادرست و ناصادقانه بوده و با انگیزه‌ی حفظ منافع شخصی این شرکت‌ها و نه منافع عمومی مطرح شده است.

رویترز اولین‌بار به پاسخ اپل به اشنایر اشاره کرد و توضیح داد اتهام‌های مطرح‌شده‌ی اشنایر ناامیدکننده است و ثابت می‌کند که حتی متخصصان فنی بااستعداد می‌توانند مسائل مربوط به بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها را مخدوش کنند.

  • قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن احتمالاً به نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ اضافه می‌شود
  • پای اپل و گوگل به کلاه‌برداری میلیون دلاری اپلیکیشن‌های جعلی کریپتو باز شد

اپل در سراسر نامه‌ی خود به تعدادی از نمونه‌های مختلف از فروشگاه‌های غیررسمی اپلیکیشن اشاره می‌کند که حاوی برنامه‌های آلوده به بدافزارها و برنامه‌هایی هستند که داده‌های کاربران را درمعرض خطر قرار می‌دهند. یکی از نمونه‌هایی که اپل به آن اشاره می‌کند، اکوسیستم اندروید است.

نوکیا می‌گوید در اکوسیستم اندروید که تعداد بدافزارهای آن ۵۰ برابر بیشتر از iOS است، این واقعیت که می‌توان برنامه‌های آن را تقریباً از هرجایی دانلود کرد، همچنان مشکل بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های غیررسمی دانلود کنند که این برنامه‌ها در بسیاری از مواقع، حاوی بدافزار هستند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:

در گزارش نوکیا درباره‌ی تهدیدهای امنیتی که سال ۲۰۲۱ منتشر شده است، محصولات اندرویدی ۵۰٫۳ درصد از کل دستگاه‌های آلوده را تشکیل می‌دهند و پس‌از‌آن، دستگاه‌های ویندوزی با ۲۳٫۱ درصد و macOS با ۹٫۲ درصد در جایگاه‌ دوم و سوم قرار دارند. دستگاه‌های مجهز به iOS درصد بسیار کمی را در این زمینه ازآنِ خود کرده‌اند، به‌طوری‌که حتی نمی‌توان آن را متمایز کرد. ما این را پیروزی بزرگی در محافظت از کاربران خود می‌دانیم و دستیابی به چنین سطحی از امنیت بدون استفاده از خطوط دفاعی اکوسیستم iOS امکان‌پذیر نیست که در اپ‌استور و بخش بازبینی اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شوند.

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، اپل به تعدادی از قابلیت‌های امنیتی ارائه‌شده در اپ‌استور نیز اشاره می‌کند که ازجمله می‌توان به فرایند بررسی برنامه‌ها و شفافیت درباره‌ی ردیابی اطلاعات کاربران در اپلیکیشن‌ها و برچسب‌های حفظ حریم‌ خصوصی اشاره کرد. طبق اعلام این شرکت، ارائه‌ی هیچ‌یک از این ویژگی‌های امنیتی با مجازکردن فروشگاه‌های غیررسمی اپلیکیشن امکان‌پذیر نخواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا