سرور مجازی
موبایل

سلطه اپل بر بازار تلفن همراه بدون گوشی تاشو

سلطه اپل بر بازار تلفن همراه بدون گوشی تاشو

با معرفی گوشی پیکسل فولد گوگل، اکنون همه برندهای بزرگی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، گوشی تاشو را در میان مدلهای خود دارند. اما با وجود این که اپل، سال ها قبل کار روی آیفون تاشو را آغاز کرد، علاقه چندانی به عرضه محصولی در این بخش بازار تلفن هوشمند، نشان نداده است.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، این رویکرد برای اپل که اغلب عجله به خرج نمی دهد و یکباره با محصول پرزرق و برقی وارد یک بخش شناخته شده در بازار می‌شود، غیرمعمول نیست. این درباره خود آیفون هم در سال ۲۰۰۷ صدق می کرد.

این شرکت انگیزه چندانی برای اعمال تغییر در لاین آیفون ندارد، زیرا بازار تلفن های هوشمند رده بالا را تحت سلطه دارد. اما ممکن است بزودی دریابد که در بخش گوشی تاشو، از رقیبانش عقب افتاده است. با این حال، گوشی های تاشو هنوز بخش کوچکی از بازار تلفن هوشمند را تشکیل می دهند، قیمت بالاتری داشته و راه را برای ویژگی های جدید باز می‌کنند و کمک می‌کنند برندهای رده پایین وارد محدوده گران قیمت ها شوند. ناظران بازار انتظار دارند این بخش سریع ترین رشد را در بازار در حال کوچک شدن تلفن هوشمند داشته باشد.

به گفته نیل ماوستون – مدیر تحقیقات شرکت استراتژی آنالیتیکس – سوال این است که آیا اپل بالاخره به تحکیم مفهوم گوشی های تاشو کمک می‌کند یا از آن جا می ماند.

جوزی هونگ – تحلیلگر شرکت اومدیا – هم اظهار کرد: اپل بخش عمده درآمدش را از فروش مدل های آیفون به دست می آورد که سالانه بهبودهای تدریجی پیدا می‌کنند اما سال هاست که طراحی یا کارکرد آنها تغییر بزرگی نکرده است. بنابراین، گوشی تاشو هنوز به حجم بزرگی نرسیده تا سهمی از بازار اپل را تصرف کند که ۷۷ درصد از بازار گوشی های بالای ۷۵۱ دلار را در سال ۲۰۲۲ در اختیار داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حال حاضر گوشی های تاشو، گوشی های اندرویدی هستند و در این بخش، سامسونگ الکترونیکس حرف اول را در سطح جهانی می زند. اما رقابت در چین شدیدتر بوده و برندهای چینی هم از این گوشی ها استفاده می‌کنند تا راه را برای ورود به بازار گوشی های گران قیمت باز کنند.

شیائومی، هواوی، ویوو و اوپو تاکنون چندین مدل گوشی در این بازار عرضه کرده اند. برند آنر که در سال ۲۰۲۰ از هواوی جدا شد هم با گوشی «آنر مجیک وی اس» خود در سال جاری، به مقرون به صرفه تر شدن این بازار کمک کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا