سرور مجازی
اقتصادی

محصولات جدید اپل با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

محصولات جدید اپل با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

مراسم رونمایی از آیفون ۱۵ برگزار شد. رویداد معرفی محصولات جدید اپل، امشب از حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و دقایقی پس از ۲۲ به پایان رسید.

در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل، آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ معرفی شدند. اما این محصولات با چه قیمت‌هایی به بازار معرفی می‌شوند؟

شرکت اپل، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. در واقع، قیمت پایه آیفون ۱۵ با محاسبه نرخ روز دلار (۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان)، معادل حدود ۳۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان است. آیفون ۱۵ پلاس نیز به حدود ۴۴ میلیون و ۶۸۰ هزر تومان می‌رسد.

این شرکت همچنین قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو در کانفیگ پایه را که دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، ۹۹۹ دلار اعلام کرده است. گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه که ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارد، نیز با قیمت ۱٬۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. این قیمت‌ها معادل حدود ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۵۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

همچنین این شرکت، اپل واچ سری ۹ را از ۳۹۹ دلار (معادل حدود ۱۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان) در آمریکا عرضه می‌کند که احتمالا براساس اندازه یا سایر ویژگی‌ها متغیر خواهد بود. اپل واچ اولترا ۲ نیز ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است که به حدود ۳۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان می‌رسد.

امروز مهدی عبقری دبیر انجمن واردکنندگان موبایل به صورت رسمی اعلام کرد که آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نمی‌شوند و واردات آنها قانونی نیست. اما در صورتی که امکان واردات آنها به صورت قانونی وجود داشت، باید به این قیمت‌ها ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد حقوق ورودی گمرکی، ۴ درصد مالیات علی‌الحساب و البته سود فروشندگان را نیز اضافه کرد که مورد آخر پایین نخواهد بود. در واقع، تجربه نشان داده است که محصولات اپل با حباب قیمتی بالایی به بازار ایران وارد می‌شوند و به ویژه در هفته‌های نخست عرضه، قیمت‌های بسیار گزافی دارند. حالا در شرایطی که به طور کلی ورود آیفون ۱۵ به ایران ممنوع است، باید دید آیا این محصول به بازار ایران می‌رسد یا خیر.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس
آنگونه که زومیت گزارش داده است، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با داینامیک آیلند و درگاه USB C معرفی شدند و بدین‌ترتیب اپل با ناچ و درگاه لایتنینگ روی گوشی‌های خود خداحافظی کرد.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان مثل مدل‌های سال گذشته به‌ترتیب از نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی بهره می‌برند. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به همتایان آیفون ۱۴ خود دارند اما حالا مثل مدل‌های پرو به داینامیک آیلند مجهز شده‌اند و این درحالی است که سال گذشته قابلیت مذکور فقط مخصوص آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بود.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس مثل مدل‌های پرو آیفون ۱۴ پرو اکنون به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال یک و دوبرابری را فراهم می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز درکنار دوربین اصلی تعبیه شده که ثبت عکس‌های پرتره‌ی بسیار باکیفیت را امکان‌پذیر می‌کند. این گوشی‌ها در رنگ صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه خواهند شد.

قلب تپنده‌ آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس تراشه‌ A۱۶ Bionic است که قبلاً آن را در آیفون ۱۴ پرو دیده بودیم. اپل همچنین به‌لطف باتری بزرگ‌تر، وعده داده شارژدهی این دستگاه بهبود یافته است. این گوشی‌ها همچنین از تراشه‌ی نسل دوم UWB بهره می‌برد و مثل اپل واچ سری ۹ اتصال به دستگاه‌هایی که در فاصله‌ی دورتر قرار دارند را بهبود می‌دهد.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز با فریم تیتانیومی، پردازنده‌ی سه نانومتری و دوربین توانمند، برای بزرگان صنعت موبایل خطونشان می‌کشند.

محصولات جدید اپل با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

دو آیفون رده‌بالای اپل به بدنه‌ی تیتانیومی مجهزند و همچون اپل واچ اولترا دکمه‌ی اکشن (Action Button) دارند. این دکمه‌ی فشاری جای اسلایدر میوت را گرفته است. اپل می‌گوید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قدرتمندترین گوشی‌های تاریخش هستند.

پردازنده‌ مرکزی (سی‌پی‌یو) تراشه‌ی جدید اپل به‌لطف بهبود ریزمعماری و طراحی، ۱۰ درصد قوی‌تر از نسل قبل است و موتور عصبی (Neural Engine) تا دو برابر عملکرد بهتر نشان می‌دهد. این تراشه‌ی ویژه برای قابلیت‌هایی مثل تصحیح خودکار متن یا Personal Voice (در سیستم‌عامل iOS ۱۷) کاربرد دارد.

اپل واچ سری ۹
ساعت جدید اپل با طراحی خمیده مانند نسل قبل، بازطراحی بزرگی در بخش پردازنده را تجربه می‌کند. پردازنده S۹ با ۵/۶ میلیارد ترانزیستور در عملکردهای گرافیکی ۳۰ درصد سریع‌تر شده و پردازش عصبی تا ۲ برابر افزایش یافته!

قابلیت‌ پیدا کردن آیفون‌های گمشده در خانه، شارژ سریع و ضبط حرکات ورزشی مانند دوچرخه‌سواری از ویژگی‌های جدید اپل واچ سری ۹ نسبت به نسل قبلی هستند. همچنین میزان روشنایی صفحه‌نمایش ساعت جدید اپل به ۲۰۰۰ نیت رسیده که برای ساعت‌های هوشمند عدد ارزشمندی محسوب می‌شود اما همچنان ۱۰۰۰ نیت از ساعت‌ جدید سری اولترا کم‌نورتر است.

اپل همچنین از نسل دوم اپل واچ اولترا با تغییرات اندک رونمایی کرد. اپل واچ اولترا ۲ از یک نمایشگر ۴۹ میلیمتری جدید بهره می‌برد که‌ به گفته اپل روشنایی نمایشگر آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد که ۵۰ درصد نسبت‌به نسل پیشین افزایش داشته و درخشان‌ترین نمایشگر در بین اپل واچ‌ها محسوب می‌شود.

اپل واچ اولترا نیز GPS دو فرکانسه بهره می‌برد و در حالت عادی ۳۶ ساعت و در حالت Low Power نیز ۷۲ ساعت شارژدهی دارد

اما محصولات آیفون ۱۵ در چه تاریخ‌هایی به بازارها عرضه می‌شوند؟ اپل اعلام کرده است که پیش‌فروش آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از جمعه‌ ۲۴ شهریور شروع می‌شود. این شرکت تاریخ عرضه‌ آیفون‌های جدید را ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (معادل ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) اعلام کرده است.

همچنین بر اساس اعلام این شرکت، کاربرانی که دارای دیگر مدل‌های پیشین اپل واچ هستند، می‌توانند از روز دوشنبه هجدهم سپتامبر، سیستم‌عامل جدید WatchOS ۱۰ را روی ساعت‌های خود نصب کنند. فروش اپل واچ اولترا ۲ نیز از ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) آغاز می‌شود.

۲۲۰۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا