سرور مجازی
zoomit

بیش از ۱۴۱ میلیون خط تلفن همراه فعال در دست ایرانی‌ها

تعداد مشترکان از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۷ هر سال بین ۵ تا ۷ میلیون افزایش یافت و به ۹۳ میلیون مشترک رسید. از سال ۱۳۹۷ درصد افزایش بیشتر شد و تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰ میلیون مشترک را گذراند.

بر‌اساس آخرین فصل‌نامه‌ی سازمان مقررات ارتباطات رادیویی از آمارهای سه‌ماهه اول ۱۴۰۱، بیش از ۳۱ میلیون خط دائمی و بیش از ۱۷۶ میلیون خط اعتباری واگذار شده است که درمجموع خطوط واگذارشده به ۲۰۷ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۰۹ می‌رسد؛ اگرچه همه‌ی آن‌ها فعال نیستند. ۲۷ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۹۵ خط دائمی فعال و ۱۱۳ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۴۹۳ خط اعتباری فعال وجود دارد. حدود ۹۴ درصد جاده‌های اصلی فرعی و ریلی هم زیر پوشش تلفن‌همراه قرار دارند.

بیشترین سهم بازار اپراتورها را به‌ترتیب همراه‌اول و ایرانسل دارند. بیش از ۵۳ درصد ظرفیت بازار دراختیار شرکت مخابرات ایران یا همراه‌اول است. پس‌از‌آن خدمات ارتباطی ایرانسل نزدیک ۴۳ درصد بازار را پوشش می‌دهد و رایتل با ۳.۷۵ درصد و سازمان منطقه آزاد کیش با کمتر از ۰/۱ درصد آن‌ها را دنبال می‌کنند.

همراه اول بیش از ۵۳ درصد و ایرانسل نزدیک به ۴۳ درصد بازار خطوط تلفن‌همراه را دراختیار دارند

اپراتور همراه‌اول بیش از ۲۲ میلیون خط واگذارشده دائمی و نزدیک ۸۴ میلیون خط واگذارشده‌ی اعتباری دارد. اغلب مشترکان خطوط دائمی، یعنی حدود ۲۱ میلیون از خط تلفنشان استفاده می‌کنند؛ اما حدود ۳۰ میلیون از خطوط واگذارشده‌ی اعتباری همراه اول غیرفعال است.

به‌طور‌کلی، ۷۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۶۶ خط در این اپراتور فعال است. همراه‌اول ۱ هزار و ۳۹۵ شهر و ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا را پوشش می‌دهد و بیش از ۸۲ هزار کیلومتر پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی دارد. ۸۱ درصد جمعیت زیر پوشش همراه‌اول از اینترنت 4G استفاده می‌کنند.

بر‌اساس این آمار، ایرانسل بیش از ۸ میلیون خط دائمی و نزدیک ۸۵ میلیون خط اعتباری واگذار کرده است. از میان خطوط دائمی اکثر مشترکان، یعنی نزدیک ۶ میلیون مشترک از خط خود استفاده می‌کنند؛ در‌حالی‌که حدود ۳۰ میلیون خط اعتباری این اپراتور غیرفعال است. به‌طورکلی، ۶۰ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۸۹ خط این اپراتور فعال است. ایرانسل بیش از ۶۴ هزار کیلومتر جاده‌ی اصلی و فرعی و ریلی را زیر پوشش دارد. ۶۱ درصد جمعیت زیر پوشش این اپراتور از اینترنت 4G استفاده می‌کنند.

رایتل سومین اپراتور بازار است که ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۳۳ خط فعال دارد. درمجموع، این اپراتور نزدیک به ۶۸۹ هزار خط دائمی و نزدیک ۸ میلیون خط اعتباری واگذار کرده که بیش از ۴۶۱ هزار خط دائمی و نزدیک به ۵ میلیون خط اعتباری رایتل فعال است. این اپراتور ۲۰۷ کیلومتر جاده‌ی اصلی و فرعی و ریلی را پوشش داده‌ و ۳۳ درصد از جمعیت زیر پوشش آن از اینترنت ‌4G استفاده می‌کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا