سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

یک شرکت چینی از بزرگترین توربین بادی دنیا رونمایی کرد

شرکت چینی «MingYang Smart Energy» یک توربین بادی دریایی جدید را معرفی کرده که حتی از بزرگترین توربین جهان یعنی «Haliade-X» شرکت GE هم بزرگتر است. این توربین غول پیکر ۱۶ مگاواتی به نام «MySE 16.0-242» ارتفاعی برابر ۲۴۲ متر دارد.

با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، هرچند وقت یکبار با فناوری‌ها و سازه‌های جدیدی روبه‌رو می‌شویم. حالا MingYang با توربین جدیدش می‌خواهد برق ۲۰ هزار خانه را در طول عمر ۲۵ ساله آن تامین کند.

در این توربین از سه پره ۱۱۸ متری استفاده می‌شود و در فضای ۴۶ هزار متر مربعی می‌چرخد که بزرگتر از ۶ زمین فوتبال است. نمونه اولیه این توربین غول پیکر بادی دریایی سال آینده میلادی ساخته می‌شود.

انتظار می‌رود هرکدام از این توربین‌ها بتوانند سالانه ۸۰ گیگاوات ساعت الکتریسینه تولید کنند که ۴۵ درصد بیشتر از یکی دیگر از توربین‌های این کمپانی به نام «MySE 11.0-203» است. MingYang تنها با افزایش ۱۹ درصدی قطر و مساحت چرخش به چنین افزایش توان تولیدی دست پیدا کرده است.

طبق نتایجی که شرکت MingYang منتشر کرده، انتظار می‌رود با استفاده از بزرگترین توربین بادی دریایی دنیا هزینه تولید انرژی با منابع تجدیدپذیر کاهش یابد. در حال حاضر گفته می‌شود انرژی بادی دریایی یکی از گران‌ترین روش‌ها برای تولید انرژی به حساب می‌آید.طبق برآوردهای آمریکا، هزینه تولید هر

انتظار می‌رود هرکدام از این توربین‌ها بتوانند سالانه ۸۰ گیگاوات ساعت الکتریسینه تولید کنند که ۴۵ درصد بیشتر از یکی دیگر از توربین‌های این کمپانی به نام «MySE 11.0-203» است. MingYang تنها با افزایش ۱۹ درصدی قطر و مساحت چرخش به چنین افزایش توان تولیدی دست پیدا کرده است.

بزرگترین توربین بادی

طبق نتایجی که شرکت MingYang منتشر کرده، انتظار می‌رود با استفاده از بزرگترین توربین بادی دریایی دنیا هزینه تولید انرژی با منابع تجدیدپذیر کاهش یابد. در حال حاضر گفته می‌شود انرژی بادی دریایی یکی از گران‌ترین روش‌ها برای تولید انرژی به حساب می‌آید.

طبق برآوردهای آمریکا، هزینه تولید هر مگاوات انرژی با توربین‌ها به ۱۲۰.۵۲ دلار می‌رسد، این در حالی که است که استفاده تنها از خورشید پیش از یارانه به ۳۲.۷۸ دلار می‌رسد.

با وجود هزینه بالا، همچنان باد به عنوان یکی از منابع حیاتی برای تولید انرژی محسوب می‌شود. توسعه توربین‌های غول پیکر و البته بهینه‌سازی‌هایی که مهندسان روی آن‌ها انجام می‌دهند، کاهش هزینه تولید انرژی به وسیله باد را در پی خواهد داشت. به گفته کارشناسان، تا سال ۲۰۵۰ شاهد کاهش ۳۷ تا ۴۷ درصدی هزینه تولید انٰرژی با توربین‌های بادی دریایی خواهیم بود.

به گفته MingYang، توربین MySE 16.0-242 تازه اول کار پلتفرم بادی دریایی +۱۵MW این کمپانی محسوب می‌شود. نمونه اولیه کامل این توربین در سال ۲۰۲۲ ساخته می‌شود و از سال ۲۰۲۳ عملیاتی می‌شود. تولید تجاری این توربین در نیمه اول ۲۰۲۴ کلید می‌خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا