سرور مجازی
فضای مجازی

پروژه خودرویی شیائومی به مانع رگولاتوری خورد

شرکت شیائومی با مشکلاتی در دریافت تاییدیه نظارتی رگولاتوری برای انجام پروژه خودروی الکتریکی خود در چین مواجه شده است. وجود این مشکلات یک مانع غیرمنتظره برای پروژه ۱۰ میلیارد دلاری شیائومی است.

به گزارش bloomberg، شیائومی یکی از شرکت‌های بالقوه جدید در بخش خودرو‌های الکتریکی چینی است. این شرکت امیدوار است به بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان تبدیل شود. شیائومی، این شرکت چینی دارای رقبایی است که هر چه در انجام تائیدیه مجوز تاخیر داشته باشد، رقبای آن بیشتر خواهند شد.

شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی، پس از ثبت اولین کاهش فروش خود در سه ماهه اول، حوزه‌های رشد جدیدی را دنبال می‌کند. یکی از افرادی که خواستار فاش نشدن نام خود بود، گفت: برخی افراد به دنبال تجربه حوزه‌های رشد جدید هستند و برخی دیگر نگران سقوط و کاهش رشد آن هستند. از این رو سهام شرکت شیائومی در روز جمعه در هنگ کنگ تا ۵.۴ درصد سقوط کرد.

شیائومی

طبق گزارش بلومبرگ، دشواری شیائومی در تضمین مجوز ساخت خودرو در چین، می‌تواند مانع توسعه خودرو‌های برقی این شرکت شود و اولین زمان برنامه‌ریزی شده این شرک برای سال ۲۰۲۴ را به تعویق بیندازد.

پروژه خودرویی شیائومی

در اوایل سال ۲۰۲۱، لی جون، مدیر اجرایی شیائومی متعهد شد که در مدت ۱۰ سال حدود ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت خودرو‌های با برند شیائومی سرمایه گذاری کند. درحال حاضر، بازار خودرو‌های برقی چین شلوغ است و شرکت‌های تسلا، نیو و وارن بافت، بی وای دی، از بزرگترین بازیگران این صنعت هستند.


بیشتر بخوانید

  • رونمایی از یک خودروی الکتریکی به اندازه موتور سیکلت

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا