سرور مجازی
فضای مجازی

اهمیت یافتن سیارک‌ها و انجام ماموریت برای تغییر مسیر آن‌ها

به نقل از space.com، یکی از سوالات متداولی که معمولا به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند این است که اگر واقعا سیارکی در شرف برخورد با زمین باشد، چه رخ خواهد داد. ناسا به این سوال پاسخ داده است؛ 

یکی از دانشمندان ناسا می‌گوید: این آژانس فضایی در طول چندین دهه جستجوی خود هیچ تهدید قریب‌الوقوع سیارکی برای زمین پیدا نکرده است، اما در هر صورت، این آژانس همیشه یک یا چند طرح پشتیبان دارد. 

فاست، مدیر برنامه رصد اجرام نزدیک به زمین ناسا، بخشی از دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای این آژانس است. این دفتر، با ماموریت بررسی این تهدیدات از جانب کنگره، با طیف وسیعی از تلسکوپ‌های شریک برای اسکن آسمان و کمک به کشف مسائل لجستیکی در سناریو‌های ضربه کار می‌کند.

فاست می‌گوید: پیدا کردن سیارک‌ها قبل از اینکه ما را بیابند، مهم است، برخورد یک سیارک تنها فاجعه طبیعی است که می‌توان از آن جلوگیری کرد. دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا از پروژه‌هایی برای کشف سیارک‌ها و محاسبه مدار آن‌ها در آینده پشتیبانی می‌کند.

سیارک

فاست همچنین در مورد پرتاب قریب‌الوقوع آزمایش تغییر جهت دو سیارک (DART) می‌گوید که قرار است در ۲۳ نوامبر حرکت کند. فضاپیما در نهایت به یک سیارک کوچک که به دور یک سیارک بزرگتر می‌چرخد، ​​برخورد خواهد کرد تا ببیند آیا در این مانور مسیر خود را تغییر می‌دهد یا خیر. با مشارکت یک فضاپیما از  آژانس فضایی اروپا، اندازه‌گیری در مدار ماه انجام خواهد شد.

این ماموریت آزمایش فناوری‌های بالقوه انحراف سیارک‌ها در صورتی است که یک سنگ فضایی کوچک در مسیری تهدیدکننده به سمت زمین قرار داشته باشد.

ناسا همچنین دارای طیف وسیعی از ماموریت‌های دیگر، برای مطالعه سیارک‌ها و دنباله‌دار‌هاست. این مطالعات نه تنها در مورد انحراف سیارک‌ها بلکه همچنین در مورد تلاش برای کشف اینکه چگونه این اجسام کوچک در تکامل منظومه شمسی قرار می‌گیرند، انجام می‌شوند. 


بیشتر بخوانید 

  • چگونه از برخورد یک سیارک به زمین جلوگیری کنیم؟

یک پیروزی بزرگ برای علم سیارک‌ها در اوایل امسال به دست آمد، زمانی که اندازه‌گیری‌های جدید سیارک تهدیدکننده آپوفیس مشخص کرد که احتمال برخورد این سیارک در آینده وجود نخواهد داشت.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا