سرور مجازی
فضای مجازی

پگاسوس به تلفن‌های همراه کارکنان کمیسیون اروپا نفوذ کرد

کمیسیون اروپا شواهدی را کشف کرده است که نشان می‌دهد، یک نرم‌افزار جاسوسی به نام پگاسوس (Pegasus) به تلفن‌های همراه کارکنانش نفوذ کرده است. بر اساس نامه‌ای که توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، یکی از اهداف مهم این جاسوسی دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری بلژیکی بود.

به گزارش brusselstimes، نرم افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus)، توسط گروه اسرائیلی NSO طراحی شده است. این برنامه مخرب از زمانی که در سال ۲۰۲۱ کشف شد به رژیم‌های مستبد فروخته شه و برای هدف قرار دادن سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس گزارشات، در اتحادیه اروپا، کشور‌هایی مانند لهستان و مجارستان از این فناوری برای جاسوسی از منتقدان خود استفاده کرده‌اند.

ریندرز  در نامه‌ای خطاب به نماینده پارلمان اروپا، سوفی اینت ولد، نوشت: هشداری از اپل دریافت کرده که ممکن است گوشی او توسط این فناوری مورد نفوذ قرار گرفته باشد. همچنین در این راستا سایر کارکنان کمیسیون اطلاعیه‌های مشابهی دریافت کردند.

هک

این هشدار‌ها باعث آغاز تحقیقاتی شد که البته نمی‌توانست تأیید کند که پگاسوس (Pegasus) در آلوده کردن دستگاه‌های ریندرز (سیاستمدار بلژیکی و عضو کمیسیون اروپا) یا سایر افراد موفق بوده است. با این حال، در یک نامه اشاره شده است که چندین بررسی دستگاه، منجر به کشف سرنخ‌هایی از هک شده، اما نمی‌توان با قطعیت این موارد را به شخص خاصی نسبت داد.

نرم افزار مخرب

کمیسیون با مجارستان، لهستان و اسپانیا در مورد استفاده آن‌ها از برنامه پگاسوس (Pegasus) تماس گرفته است و نگرانی‌هایی را در مورد عدم رعایت قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا مطرح کرده است. به گفته کمیسیون، مجارستان و لهستان، استفاده از این نرم‌افزار یک مسئله مرتبط باامنیت ملی است، بنابراین خارج از حوزه اختیارات اتحادیه اروپا است.


بیشتر بخوانید

  • تصاویر جاسوسی هفتگی از خودرو‌های در حال آزمایش

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا