سرور مجازی
zoomit

الهام‌گیری هواوی از ایده‌های اپل به کنفرانس‌های مطبوعاتی نیز سرایت کرده است

هواوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، در بازارهای بین‌المللی تا حد زیادی فلج شده بااین‌حال همچنان در کشور چین طرفداران زیادی دارد. این شرکت در سال‌های نه‌چندان دور رقابت تنگاتنگی با اپل و سامسونگ در بازار موبایل داشت، اما اکنون حتی در جمع ۱۰ شرکت برتر هم قرار نمی‌گیرد.

هواوی که می‌گوید در صورت نبود تحریم‌های آمریکا می‌توانست به‌راحتی سامسونگ را کنار بزند و تبدیل به رقیب شماره یک اپل شود، به دفعات محصولاتی ساخته که مثل نسخه‌ی چینی محصولات اپل بوده‌اند. هواوی شرکتی نوآور است و بارها توانسته لقب اولین‌ها را از آن خود کند. بااین‌حال نمی‌توانیم به‌راحتی از کنار علاقه‌ای که مهندسان هواوی به ایده‌های اپل دارند بگذریم.

به گزارش دیتاسنتر من، میت بوک‌هایی که هواوی تولید می‌کند نه‌تنها از لحاظ نام‌گذاری به مک بوک اپل شبیه هستند، بلکه طراحی ظاهری‌شان نیز تفاوت بسیار کمی با لپ تاپ‌های اپل دارد. حتی در مواقعی هواوی والپیپرهایی مشابه مک بوک در میت بوک استفاده کرده است.

شباهت کنفرانس هواوی به کنفرانس WWDC اپل

کاربران زیادی همواره هواوی را به کپی ایده‌های اپل متهم کرده‌اند و در جدیدترین نمونه، این بار انگشت انتقاد را سمت کنفرانس مطبوعاتی جدید هواوی گرفته‌اند. هواوی به‌منظور رونمایی مدل جدید محصولاتش رویدادی آنلاین برگزار کرد که با نگاهی کوتاه به آن، رویداد WWDC اپل در ذهن ما تداعی شد.

نحوه‌ی طراحی صحنه در رویداد هواوی بسیار مشابه رویدادهایی است که اپل برگزار می‌کند و این موضوع در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد. ظاهراً علاقه‌ی هواوی به ایده‌های اپل بسیار بیشتر از آن است که فکرش را می‌کردیم.

شما کاربران دیتاسنتر من چه دیدگاهی درباره‌ی علاقه‌ی هواوی به ایده‌های اپل دارید؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا