سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کانترپوینت: میزان عرضه گوشی تاشو تا سال ۲۰۲۳ احتمالا ده برابر می‌شود

«کانترپوینت» ادعا می‌کند با حضور شرکت‌های مختلف،‌ میزان عرضه گوشی تاشو تا سال ۲۰۲۳ ده برابر می‌شود ولی در این بین سامسونگ با سهم بازار ۷۵ درصدی فروش موبایل تاشو در آن سال، احتمالا می‌تواند صدرنشینی خود را حفظ کند.

هم اکنون در بازار گوشی‌های تاشو پیشرو است و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد. محققان موسسه کانترپوینت عنوان کردند که بیش از ۳ میلیون گوشی تاشو روانه بازار شده که سهم سامسونگ ۸۸ درصد است. آن‌ها پیش‌بینی کردند که سامسونگ تا سال ۲۰۲۳ حدود ۷۵ درصد از سهم خود را حفظ خواهد کرد.

موسسه تحقیقاتی می‌گوید که تا سال ۲۰۲۳، حدود ۳۰ میلیون گوشی تاشو به بازار عرضه خواهد شد. در نتیجه اگر آمار ارائه شده از سوی موسسه کانترپوینت دقیق باشد، در زمان اعلام شده حدود ۲۲.۵ میلیون از این دستگاه‌ها توسط سامسونگ عرضه خواهد شد.

کانترپوینت در آمار خود رقابت بسیار شدید در بازار گوشی‌های تاشو را نیز در نظر گرفته است. به عنوان مثال هواوی، شیائومی و مایکروسافت هم اکنون گوشی‌های تاشو خود را به بازار عرضه کردند و انتظار می‌رود گوگل، آنر، TCL و سایر شرکت‌ها نیز به مرور زمان وارد بازار این گوشی‌ها شوند. با افزایش این روند، احتمالا برندهای دیگری نیز حضور خود را اعلام کنند.

نکته مهم دیگر این گزارش که باید به آن توجه کرد، تعداد کم این مقدار نسبت به عرضه جهانی تمام گوشی‌های موبایل است. طبق تخمین‌های ارائه شده تعداد کل‌ گوشی‌های موبایل بازار تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دستگاه است. با این وجود همچنان نقطه شروع بسیار خوبی است و اگر شایعات مربوط به گوشی‌های تاشو از جمله پشتیبانی از S Pen صحت داشته باشد، بسیاری از طرفداران گلکسی نوت سامسونگ به سمت این دستگاه‌ها هجوم خواهند آورد.

با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، سامسونگ تنها تولید کننده علاقه‌مند به بازار گوشی‌های تاشو نیست. بزرگترین رقیب این شرکت، یعنی اپل نیز احتمالا نقش بزرگی در این بازار خواهد داشت. کانترپوینت پیش‌بینی می‌کند که اگر اپل یک گوشی تاشو معرفی کند، احتمالا موقعیت سامسونگ با خطراتی مواجه خواهد شد.

سامسونگ در ۲۰ مرداد از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ به همراه یک ایرباد بی‌سیم و ساعت هوشمند رونمایی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا