سرور مجازی
فضای مجازی

مهندس هندی الاصل با هواپیمای ساخت خودش به سفر اروپا رفت

در زمانی که تعرفه‌های پرواز (قیمت بلیط هواپیما) به شدت افزایش یافته است یک مرد اهل کرالا هواپیمای اختصاصی خود را ساخته تا با خانواده اش به سفر تعطیلات برود. اگرچه این داستان کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسد، اما ایده ساخت این هواپیما در زمان قرنطینه ناشی از شیوع کرونا به ذهن ” علی سریل تاماراکشان ” خطور کرد.

علی که هندی الاصل است و در انگلیس ساکن است برای این پروژه بلندپروازانه خود ۱۸ ماه زمان صرف و نزدیک به ۱.۸ میلیون روپیه هزینه کرده است. او پس از فارغ التحصیلی از کالج مهندسی BTech در پالاکاد در سال ۲۰۰۶ برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود به انگلستان نقل مکان کرد. مهندس علی در حال حاضر در شرکت فورد موتور مشغول به کار است. او که دارای گواهینامه خلبانی است با هواپیمایی که شخصا ساخته است به همراه خانواده اش به آلمان، اتریش و جمهوری چک سفر کرده است.


بیشتر بخوانید

  • نقاشی که می‌تواند پشت سرش هم نقاشی بکشد + فیلم

علی که ۳۸ ساله است پس از اطلاع از اینکه شرکت اسلینگ ایرکرافت مستقر در ژوهانسبورگ یک هواپیمای جدید با نام Sling TSI راه اندازی می‌کند از کارخانه آن بازدید کرد و کیتی برای ساخت هواپیمای خود سفارش داد. او پس از دریافت گواهینامه خلبانی خود در سال ۲۰۱۸، ابتدا هواپیمای‌های کوچک دونفره را برای سفر‌ها کرایه می‌کرد، اما با افزایش اعضای خانواده اش (تولد دو دخترش) او  به یک هواپیمای چهارنفره نیاز داشت.

مهندس هندی الاصل

از آنجایی که تعداد هواپیما‌های چهارنفره بسیار محدود است و از طرفی سن کاکرد آن‌ها بالا است علی تصمیم گرفت هواپیمای چهارنفره اختصاصی خودش را بسازد. او این هواپیمای چهانفره را G-Diya نامگذاری کرده که از نام دختر کوچکش گرفته شده است.

ساخت هواپیما

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا