سرور مجازی
فضای مجازی

سنای آمریکا بودجه ۵۲ میلیارد دلاری تولید تراشه را تایید کرد

یک لایحه دو حزبی برای تقویت تولید داخلی نیمه‌هادی‌ها و رقابت آمریکا با چین، رأی کلیدی سنا را تأیید کرد. این لایحه به به میزان قابل توجهی تولید نیمه رسانای این کشور را افزایش می دهد تا قدرت این صنعت در رقابت با چین را افزایش دهد.

به گزارش cnbc، این لایحه دو حزبی، بودجه ۵۲ میلیارد دلاری را جهت تولید نیمه رسانا و اعتبار مالیاتی ۲۴ میلیارد دلاری برای کارخانه‌های تراشه سازی تایید می‌کند.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا می‌گوید: تایید این لایحه نشانه‌ای از توافق قدرتمند دو حزب آمریکا است تا منجر به ساخت تراشه‌های بیشتر در این کشور شود. به گفته او این تراشه ها علاوه بر تقویت قدرت اقتصادی، ایمنی کشور را هم حفظ خواهند کرد.

سنای آمریکا

لایحه دو حزبی در حالی ارائه شد که کمبود مداوم تولید تراشه در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، محصولات مصرفی الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، تسلیحات فناورانه را محدود کرده و برخی تولید کنندگان نیز مجبور به کاهش فعالیت های خود شده بودند. از این رو این لایحه با رای  ۶۴ بر ۳۲ به تصویب رسید.

این لایحه که با نام CHIPS-plus شناخته می‌شود، شامل بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده تراشه‌های رایانه‌ای و شرطی است. همچنین این لایحه بودجه‌ای را برای تولید و ابداع نوآوری و توسعه سایر فناوری‌های آمریکا فراهم می‌کند. لایحه CHIPS-plus یک نسخه کاهش یافته از قوانین است که مدت‌ها در مجلس نمایندگان و سنا مورد بررسی قرار می‌گرفت.


بیشتر بخوانید

  • سامسونگ اولین عرضه تراشه‌های ۳ نانومتری GAA را جشن گرفت

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا