سرور مجازی
فضای مجازی

موافقت کنگره آمریکا با ادامه فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۳۰

قانون جدید «ایجاد انگیزه‌های مفید برای تولید نیمه هادی ها» شامل لایحه مجوز ناسا است که به طور رسمی مشارکت این آژانس مشارکت در برنامه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را برای شش سال و تا سال ۲۰۳۰ تمدید می‌کند.

بر اساس گزارش اسپیس، قانون CHIPS که هدف اصلی آن افزایش تولید نیمه هادی در آمریکا برای رفع کمبود‌های زنجیره تامین ناشی از همه گیری ویروس کرونا است، اکنون توسط سنا و مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسیده و فقط نیاز به امضا جو بایدن دارد تا به قانون تبدیل شود.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای نسبت به تصویب این لایحه ابراز خوشحالی کرد. او افزود: این اقدام ادامه حمایت دو حزبی از بسیاری از مأموریت‌های ناسا، از جمله برنامه‌های ماه برای سفر به ماه و مریخ، را نشان می‌دهد. همچنین تمدید مشارکت ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ را نشان می‌دهد.

با این حال، اینکه ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود ادامه دهد، تماما به دست آمریکا نیست و سایر آژانس‌هایی که در این برنامه حضور دارند نیز باید متعهد به تمدید شوند.

ایستگاه فضایی

یکی از این شرکای ایستگاه فضایی، آژانس فضایی فدرال روسیه، است که به نظر می‌رسد تمایلی برای ادامه این همکاری ندارد. به نظر کاملا متعهد نیست. Roscosmos به تازگی اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۸ و زمانی که ایستگاه فضایی جدید روسیه تکمیل شود در ایستگاه فضایی باقی خواهد ماند.

روز گذشته هم سنا پیش نویس لایحه هزینه‌های بازرگانی، عدالت و علم (CJS) را برای سال مالی ۲۰۲۳ منتشر کرد. این لایحه ۲۵.۹۷۳۸ میلیارد دلار بودجه را در سال آینده در اختیار ناسا قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید

  • جانشین‌های ایستگاه فضایی ممکن است به موقع آماده نشوند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا