سرور مجازی
فضای مجازی

فضانوردان در آزمایشگاه فضایی چین شروع به کار می‌کنند

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، فضانوردان چینی در ماموریت Shenzhou XIV کار خود را در آزمایشگاه فضایی Wentian آغاز کرده اند. این آژانس در یک خبر کوتاه در روز دوشنبه گفت که خدمه این ماموریت Shenzhou XIV چن دونگ” (Chen Dong) فرمانده ماموریت و سرهنگ ارشد، لیو یانگ (Liu Yang) سرهنگ ارشد و کای شوژ (Cai Xuzhe) هستند.

به گزارش chinadaily، چن اولین کسی بود که وارد ونتیان شد و لیو و کای پس از او وارد این آزمایشگاه فضایی شدند. چن در یک ویدئو گفت که آزمایشگاه فضایی به دومین محل زندگی و کار تیمش در مدار تبدیل شده است و ورود آن نشانگر گامی جدید در برنامه ایستگاه فضایی کشور چین است. کای نیز در ویدیوئی گفت که فضانوردان برای استفاده بهینه از ایستگاه فضایی سخت کار خواهند کرد.

در روز‌های آینده، چن و هم تیمی‌هایش با کنترل‌کننده‌های زمینی کار خواهند کرد تا وضعیت مداری تیانگونگ (ایستگاه فضایی چین) را تنظیم کنند. اولین جزء آزمایشگاهی ایستگاه تیانگونگ، ونتیان، بعدازظهر یکشنبه توسط یک راکت سنگین باربری به نام لانگ مارس ۵B از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در استان هاینان به فضا پرتاب شد. این وسیله نقلیه از سه بخش اصلی تشکیل شده است: یک محفظه کار خدمه، یک کابین قفل هوا و یک ماژول خدمات بدون فشار.

فضانوردان چینی

این آزمایشگاه فضایی با وزن ۲۳ تن، ۱۷.۹ متر ارتفاع دارد که تقریباً معادل یک ساختمان مسکونی شش طبقه است و قطر آن ۴.۲ متر است. به گفته طراحان آکادمی فناوری فضایی چین، این بزرگترین و سنگین‌ترین فضاپیمایی است که چین تا به حال ساخته است و همچنین این فضاپیما سنگین‌ترین سفینه فضایی خودکششی جهان در حال خدمت است. برنامه ریزان ماموریت گفتند که آزمایشگاه دوم ایستگاه تیانگونگ، توسط یک Long March ۵B از Wenchang در ماه اکتبر انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید

  • پرتاب موفقیت آمیز ماژول چینی برای تکمیل ایستگاه فضایی

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا