سرور مجازی
پیشفرض

قیمت مواد شوینده چقدر افزایش می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که هنوز ۴۰ روز هم از آغاز سال جدید نمی‌گذرد، موج گرانی در بازارهای مختلف دیده می‌شود. در آخرین سناریو، فعالان صنفی و صنعتی از احتمال افزایش قیمت مواد شوینده در پایان ماه رمضان خبر دادند.

افزایش بهای انرژی، بالا رفتن هزینه‌های حمل‌ونقل و رشد قابل‌توجه نرخ مواد اولیه ازجمله دلایل شائبه افزایش قیمت مواد شوینده شمرده می‌شوند.

از سوی دیگر، افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران به بهانه جدید گرانی کالاهای مختلف در سال جاری تبدیل شد. این در حالی است که شاید تاثیر هزینه نیروی انسانی در قیمت نهایی کالا به پنج درصد هم نرسد.

البته از آثار تورمی این نوع سیاست‌گذاری مزدی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، اما در سال‌هایی هم که دستمزد اقشار مختلف جامعه از تورمی عمومی جا ماند، همچنان تورم با سرعت به رشد خود ادامه می‌داد.

با این حال به نظر می‌رسد شائبه افزایش قیمت مواد شوینده به شکل حداقلی باشد و این محصولات فعلا به شکل نجومی گران نشوند.

درخواست افزایش قیمت مواد شوینده

رئیس انجمن صنایع شوینده در رابطه با میزان افزایش قیمت مواد شوینده گفت: ما به دنبال یک افزایش نرخ حداقلی هستیم. حواس ما به این نکته است که این افزایش نباید روندی بی‌رویه و مستمر بگیرد.

بختیار علم‌بیگی در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی به شکل قابل‌توجهی بالا رفت. از این رو، فروش محصولات با قیمت ثابت دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

او افزود: اگر شرایط از نظر اقتصادی برای تولیدکنندگان به‌صرفه بود ما همچنان محصولات را با قیمت قبل در اختیار هم‌وطنان می‌گذاشتیم. اما با شرایط موجود دیگر امکان تثبیت قیمت مواد شوینده وجود ندارد.

چرا شوینده‌ها گران می‌شوند؟

علم‌بیگی درباره دلیل افزایش قیمت‌ مواد شوینده توضیح داد: به هر حال در سال جاری قیمت مواد اولیه و دستمزد نیروی انسانی افزایش پیدا کرد. جدا از این موضوع، تولیدکنندگان با روند رو به رشد نرخ انرژی از جمله آب، برق و گاز مواجه هستند.

او البته این نکته را هم یادآور شد که افزایش قیمت مواد شوینده هنوز به طور قطعی مشخص نیست. چراکه اکنون قیمت‌ها در حال بررسی هستند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا