سرور مجازی
zoomit

مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچی ROG Strix ایسوس با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز معرفی شد

با کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی، افرادی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند فرصتی برای خرید مانیتورهای جدید دارند. اکنون ایسوس از مانیتور ۳۲ اینچی ROG Strix XG32UQ رونمایی کرده است. این محصول وضوح 4K را ارائه می‌دهد و می‌تواند برای گیمرهای ایکس‌ باکس سری X و پلی‌استیشن ۵ که به نمایشگری رده‌بالا نیاز دارند، گزینه‌ای ایدئال باشد.

مانیتور ROG Strix XG32UQ ایسوس از پنل IPS 4K بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. نرخ تأخیر پاسخ‌گویی این محصول نیز فقط یک میلی‌ثانیه است؛ قابلیت‌هایی که می‌توانند هنگام اجرای بازی‌ها بسیار مفید واقع شوند.

مانیتور ایسوس ROG Strix XG32UQ

XG32UQ از ۹۶ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 و ۱۳۰ درصد گستره‌ی رنگی sRGB پشتیبانی می‌‌کند و می‌تواند رنگ‌های زنده‌ای را نمایش دهد. حداکثر سطح روشنایی این محصول نیز ۶۰۰ نیت است. کاربرانی که از کارت گرافیک‌های انویدیا یا AMD استفاده می‌کنند قادر خواهند بود به‌ترتیب از فناوری جی‌-سینک و فری‌سینک پریمیوم پرو بهره ببرند. اگرچه این مانیتور از نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی فقط برای افرادی که از درگاه DisplayPort استفاده می‌کنند دردسترس خواهد بود. نرخ نوسازی این نمایشگر برای گیمرهایی که از HDMI بهره می‌برند به ۱۴۴ هرتز محدود می‌شود که البته این نرخ همچنان برای اجرای بسیاری از بازی‌ها مطلوب است. دارندگان کنسول نیز می‌توانند به‌لطف پورت HDMI 2.1 از فناوری نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) استفاده کنند.

مانیتور ایسوس ROG Strix XG32UQ

مقاله‌ی مرتبط:

  • رندرهای جدید Zenfone 9 طراحی گوشی آینده‌ ایسوس را به نمایش می‌گذارند
  • گوشی Zenfone 9 ایسوس با تراشه Snapdragon 8+ Gen1 در تاریخ ۶ مرداد رونمایی می‌شود

به‌نوشته‌ی DigitalTrends، مانیتور ایسوس XG32UQ دو درگاه HDMI 2.1، یک درگاه DisplayPort 1.4، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و یک هاب USB شامل دو درگاه USB A مبتنی‌بر استاندارد USB 3.2 نسل یک را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول به پایه‌ی قابل‌تنظیم مجهز شده و می‌توان با توجه به نیاز خود شیب و ارتفاع آن را تغییر داد یا آن را به‌جهت دلخواه چرخاند. درواقع پایه‌ی این مانیتور حداکثر انعطاف‌پذیری را هنگام استفاده ارائه خواهد داد. استریمرها و افرادی که هنگام کار از خود فیلم می‌گیرند نیز قادر خواهند بود با سوکت سه‌پایه‌ی داخلی، دوربین یا رینگ‌لایت خود را برای بهبود کیفیت تصویر روی این نمایشگر نصب کنند.

بدیهی است که اجرای بازی با وضوح 4K به کارت گرافیک قدرتمندی نیاز دارد و همان‌طور که اشاره شد، اکنون قیمت این کارت‌ها تقریباً به حالت قبل بازگشته است. البته امکان دارد قیمت کارت گرافیک‌های رده‌پایین‌تر انویدیا همچنان نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته باشد. از حدود دو سال قبل شاهد افزایش قیمت کارت گرافیک‌ها بوده‌ایم و اکنون حتی کاهش جزئی قیمت این قطعات، تغییر امیداورکننده‌ای محسوب می‌شود.

حوشبختانه انویدیا احتمالاً درحال آماده‌شدن برای عرضه‌ی کارت‌ گرافیک‌های سری ۴۰ خود است. با توجه به سقوط قیمت رمزارزها، می‌توان انتظار داشت پردازنده‌های گرافیکی با قیمت‌های معقول‌تر و به‌طور گسترده‌تر دردسترس کاربران قرار گیرند.

ایسوس تاکنون جزئیاتی درمورد قیمت مانیتور گیمینگ XG32UQ ارائه نکرده اما انتظار می‌رود این محصول در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار شود.

مشخصاتمانیتور گیمینگ ایسوس XG32UQ
ابعاد۳۲ اینچ
نسبت تصویر ۱۶:۹
محدوده‌ی رنگی DCI-P3۹۶ درصد
محدوده‌ی رنگی sRGB۱۳۰ درصد
نوع پنلIPS
نور پس‌زمینهLED
وضوح۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
روشنایی۶۰۰ نیت
کنتراست۱۰۰۰:۱
نرخ تآخیر پاسخ‌گویییک میلی‌ثانیه
زاویه‌ی دید۱۷۸ درجه
رنگ۱۰۷۳٫۷ میلیون رنگ (۱۰ بیتی)
نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز
درگاه‌ها

DisplayPort 1.4 DSC x 1

HDMI (v2.1) x 2

Earphone jack : Yes

USB Hub : 2x USB 3.2 Gen 1 Type-A

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا