سرور مجازی
zoomit

عملکرد قوی سامسونگ در بخش تراشه به افزایش ۱۲ درصدی درآمد در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ منجر شد

سامسونگ با وجود رکود کلی بازار، بهترین سود سه‌ماهه دوم خود را از سال ۲۰۱۸ به‌دلیل فروش قوی تراشه‌ها کسب کرد. به‌گزارش cnet، غول فناوری کره جنوبی روز چهارشنبه گفت که سود عملیاتی شرکت برای دوره سه‌ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن (نهم تیر ۱۴۰۱) حدود ۱۰٫۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است. شرکت مذکور همچنین رکورد درآمد سه‌ماهه دوم ۵۹٫۱ میلیارد دلار را ثبت کرد که افزایش بیش از ۲۱ درصد را نشان می‌دهد.

درآمد کسب‌و‌کار موبایل سامسونگ نسبت به سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ به‌دلیل افزایش هزینه‌ی قطعات کاهش پیدا کرده؛ اما درآمد سالانه نسبت به سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است؛ چراکه مدل‌های پرچم‌دار مانند سری گلکسی اس ۲۲ و سری گلکسی تب اس ۸ فروش قوی را تجربه کرده‌اند.

سامسونگ خاطرنشان کرد که انتظار دارد بازار گوشی‌های هوشمند در نیمه‌ی دوم سال نیز تغییری نکند یا رشد تک‌رقمی داشته باشد. این شرکت همچنین گفت که می‌خواهد فروش پرچم‌داران خود را با گوشی‌های تاشدنی‌ جدید توسعه دهد که پیش‌بینی می‌شود در رویداد آنپکد ۱۹ مرداد رونمایی شوند.

گوشی‌های هوشمند با کاهش تقاضا در سه‌ماهه دوم، رکود اقتصادی را احساس می‌کنند. فروشندگان گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۷۰ میلیون گوشی فروختند که در مقایسه با سه‌ماهه اول ۹ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Canalys در گزارشی اوایل این ماه گفت: «تقاضای ضعیف و انباشت موجودی منجر به این شده که فروشندگان به سرعت استراتژی‌های سبد خود را برای بقیه سال ۲۰۲۲ مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.»

سامسونگ بیشتر به‌عنوان تولیدکننده‌ی گوشی و تلویزیون شناخته می‌شود؛ اما همچنین بیشتر از هر شرکت دیگری تراشه‌های حافظه می‌فروشد. سامسونگ در سه‌ماهه دوم، از ادامه‌ی تقاضای قوی برای حافظه سرور بهره‌مند شد، درحالی‌که تقاضا برای محصولات مصرفی ضعیف شد. بااین‌حال، فروش واحدهای حافظه سامسونگ نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد.

باوجوداین، سامسونگ هشدار داد که تقاضا برای محصولات مصرفی و رایانه‌های شخصی ضعیف باقی خواهد ماند.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد:

برای رایانه‌های شخصی، این احتمال وجود دارد که افت تقاضا به بخش‌های سازمانی توسعه پیدا کند. باوجوداین، احتمال ترغیب تقاضای مصرف‌کننده در طول فصل تبلیغاتی پایان سال نیز وجود دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری، ۱۱ کارخانه تراشه‌سازی در آمریکا می‌سازد

سه‌ماهه‌ی قوی سامسونگ درحالی اتفاق افتاد که تولیدکنندگان تراشه با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی، با مازاد عرضه مواجه شدند. به گفته محقق بازار TrendForce، پیش‌بینی می‌شود قیمت تراشه‌های DRAM که معمولاً در رایانه‌های شخصی استفاده می‌شوند، حدود ۵ درصد در سه‌ماهه دوم کاهش پیدا کند و ۱۰ درصد کاهش دیگر برای سه‌ماهه سوم پیش‌بینی می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا