سرور مجازی
zoomit

سونی جزئیات هیجان‌انگیزی از پلی استیشن VR 2 منتشر کرد

سونی امروز جزئیات بیشتری از هدست‌ پلی‌استیشن VR2 منتشر کرد. اوایل سال جاری نیز، شاهد ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی طراحی این محصول و برخی از بازی‌های سازگار با آن بودیم. سونی اکنون تأیید کرده است این هدست از حالت شفاف برای مشاهده‌ی محیط اطراف و حالت پخش برای فیلم‌برداری از خودتان هنگام اجرای بازی و حالت سینمایی برای پخش بازی‌های معمولی و محتوای چندرسانه‌ای روی صفحه‌ی سینمای مجازی بهره خواهد برد.

منوی حالت شفاف PS VR 2

نمای شفاف PS VR2 با بهره‌گرفتن از دوربین‌های تعبیه‌شده در جلوِ آن، به بازیکنان اجازه می‌دهد محیط اطراف را مشاهده کنند. یاسو تاکاهاشی، مدیر ارشد محصول واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌گوید:

حالت شفاف در مواقعی بسیار کاربردی خواهد بود که قصد دارید کنترلرهای پلی‌استیشن VR2 را بدون برداشتن این هدست از روی سر بررسی کنید. این ویژگی شباهت بسیار زیادی به حالت شفاف هدست‌های سری کوئست متا دارد.

فیلم برداری از گیمر هنگام اجرای بازی PS VR2

به‌نوشته‌ی ورج، اگر قصد دارد هنگام اجرای بازی‌های واقعیت مجازی از خودتان فیلم بگیرید، به دوربین PS5 HD نیاز خواهید داشت. حالت پخش به شما اجازه می‌دهد حرکت‌ها یا واکنش‌های خود را در طول بازی ضبط کنید و آن‌ها را با استفاده از ابزارهای داخلی پلی‌استیشن ۵ به‌اشتراک بگذارید.

کاربران همچنان می‌توانند با PS VR2 درست مثل هدست‌های کوئست متا، منطقه‌ای برای انجام بازی تعریف کنند. دوربین‌های تعبیه‌شده در این هدست، فضای اتاق را بررسی می‌کند و کنترلرهای VR2 Sense به‌ شما اجازه می‌دهد منطقه‌ی بازی را به‌دلخواه خود تعیین کنید. این ویژگی شباهت زیادی به روش ایجاد فضای اجرای بازی در Guardian متا کوئست دارد؛ به‌طوری‌که با نزدیک‌شدن به مرز ناحیه‌ی تعیین‌شده، هشدار مخصوصی دراین‌باره دریافت خواهید کرد.

قابلیت ایجاد فضای بازی PS VR 2

مقاله‌ی مرتبط:

  • سونی با تصاحب پلتفرم‌های مسابقاتی، سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش‌های الکترونیکی را گسترش می‌دهد
  • خودروهای تمام الکتریکی سونی از سال ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شوند

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR2 از دو حالت اصلی بهره خواهد برد:‌

  • حالت واقعیت مجازی برای اجرای بازی‌های VR در محیط مجازی ۳۶۰ درجه که می‌تواند محتوا را با حداکثر وضوح ۲۰۴۰ در ۲۰۰۰ پیکسل برای هر چشم و نرخ فریم ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز نمایش دهد؛
  • حالت سینمایی که برای تماشای محتوای معمولی طراحی شده است و محتوا را با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد. این حالت از HDR نیز پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی را باتوجه‌‌به نوع محتوا، بین ۲۴ یا ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند. این ویژگی برای تماشای ویدئو طراحی شده است و گیمرها می‌توانند با استفاده از رابط کاربری پلی‌استیشن ۵ محتوای مدنظرشان را روی صفحه‌ی سینمای مجازی تماشا کنند.

درحال‌حاضر، جزئیاتی از قیمت یا تاریخ دقیق عرضه‌ی پلی‌استیشن VR2 سونی دردسترس نیست؛ اما تاکاهاشی اعلام کرده است به‌زودی اطلاعات بیشتر ازجمله تاریخ عرضه‌ی بازی‌های جدید برای این پلتفرم منتشر خواهد شد. در همین‌ حال، دسترسی توسعه‌دهندگان به جدیدترین رابط کاربری PS VR2 آغاز شده است. علاوه‌براین، گفته می‌شود به‌روزرسانی جدیدی برای این پلتفرم در دست توسعه است که به‌زودی برای توسعه‌دهندگان دردسترس قرار خواهد گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا