سرور مجازی
zoomit

کارت‌های گرافیکی ZOTAC RTX 30؛ قدرتمند و ارزنده با گارانتی الماس رایان ایرانیان

زوتک درزمینه تولید قطعات دیگر ازجمله کامپیوترهای کوچک یا مینی‌پی‌سی نیز فعال است؛ اما بیشتر با کارت‌های گرافیکی جذابش شناخته می‌شود. برای کارت‌های گرافیکی RTX 30، زوتک تدارکات کاملی دیده است. الماس رایان ایرانیان به‌عنوان گارانتی معتبر و مطمئن و شناخته‌شده در زمینه سخت‌افزار، کارت‌های گرافیکی Zotac را با هدف تکمیل سبد کالای خود عرضه و پشتیبانی می‌کند. در‌حال‌حاضر، ۳۲ برند معتبر سخت‌افزاری توسط الماس رایان ایرانیان عرضه می‌شود.

خنک‌کننده قدرتمند IceStorm 2.0

ازجمله این تدارکات می‌توان به عرضه نسخه دوم خنک‌کننده IceStorm با ویژگی‌های جدید اشاره کرد. نسخه دوم خنک‌کننده IceStorm با طراحی اصلاح‌شده و هیت‌سینک عریض‌تر از بورد کارت گرافیکی، پوشش و خنک‌سازی بیشتری را به‌همراه می‌آورد. با طراحی PASS-THRU AIRFLOW جریان هوای بیشتری ازطریق خروجی پشتی کارت گرافیکی به بیرون آن هدایت می‌شود تا خروج جریان هوای گرم با سرعت بیشتر و مؤثرتری صورت پذیرد و در نهایت به کاهش نویز و افزایش کارایی خنک‌سازی منجر شود. با بهره‌مندی از ۳ فن قدرتمند ۱۰۰ میلی‌متری و ۱۱ پره‌ای با طراحی جدید، حداکثر جریان هوا وارد هیت‌سینک خواهد شد.

خنک‌کننده‌ای طراحی‌شده برای پوشش حداکثری

هیت‌سینک ۳ تکه‌‌ی عریض‌تر از نسل قبل و جفت‌شده با ۸ هیت‌پایپ، حرارت بیشتری از سطح بورد و GPU‌ استخراج می‌کند و خنک‌سازی را به مؤثرترین و بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. هیت‌سینک بهینه‌سازی‌شده به ۳ هیت‌سینک مجزا تقسیم شده است تا هیت‌پایپ‌ها را به‌طور‌کامل دربر گیرد و تماس کانال‌های هیت‌سینک با هیت‌پایپ‌ها را به حداکثر برسد.

بیس‌پلیپ مسی با روکش نیکل به هیت‌پایپ‌ها متصل شده است و اتصال کامل هیت‌پایپ‌ها با سطح GPU را تضمین می‌کند. طراحی هیت‌پایپ‌های مسی با تغییر از حالت دایره‌ای به حالت عمودی به افزایش سطح تماس هیت‌پایپ‌ها با بیس‌‌پلیت به میزان ۷۲ درصد منجر شده است تا استخراج حرارت از سطح GPU بیشترو‌بیشتر شود.

کارت‌های گرافیکی ZOTAC حداکثر ۸ لوله انتقال حرارت قدرتمند و بهینه دارند تا استخراج حرارت از سطح GPU و چیپ‌های حافظه به حداکثر برسد و از این بابت اطمینان حاصل شود. هر لوله انتقال حرارت از لایه‌های کامپوزیتی با پوشش داخلی حداکثری و کانال‌های متعدد تشکیل شده است.

قطر هیت‌سینک کارت‌های گرافیکی RTX 30 زوتک به بیش از ۳۰ میلی‌متر نیز می‌رسد تا با ارائه طراحی ۳ اسلاته برای کارت‌های گرافیکی گرسنه، عملیات خنک‌سازی به‌خوبی صورت پذیرد. چیپ‌های حافظه‌ گرافیکی و بخش بسیار حیاتی مدار تنظیم‌کننده ولتاژ (VRM) ازطریق پد حرارتی بسیار باکیفیت با هیت‌سینک کارت گرافیکی برای دفع مؤثرتر حرارت در ارتباط هستند.

الماس رایان ایرانیان

بخش پشتی کارت گرافیکی را هیت‌سینک فلزی پوشانده است. این هیت‌سینک با خنک‌کننده اصلی کارت گرافیکی در ارتباط است و به‌عنوان بخشی از سیستم خنک‌کننده ایفای نقش می‌کند. علاوه‌بر‌آن، باعث جلوگیری از انتقال الکتریسیته ساکن به کارت گرافیکی می‌شود و بورد کوچکی برای نورپردازی RGB پشت آن تعبیه شده است. بک‌پلیت فولادی پشت GPU مقاومت کلی کارت گرافیکی و استحکام بورد کارت گرافیکی را افزایش می‌دهد و مانع از خم‌شدن آن به‌دلیل وزن زیاد سیستم خنک‌کننده می‌شود.

طراحی HoloBack پیاده‌سازی‌شده در کارت‌های گرافیکی Zotac در قسمت‌های مختلف مانند هولوگرافیکی رنگین‌کمانی است و جلوه‌های بصری زیبایی مانند درخش شفق‌های قطبی را به‌نمایش می‌گذارد. این طراحی به‌همراه نورپردازی Zotac SPECTRA 2.0 نمای فریبنده‌ای را در بیرون از کیس نمایان می‌کند.

بایوس دوگانه

بایوس‌های دوگانه در کارت‌های گرافیکی Zotac یکی از امکانات مهم در محصولات پرچم‌دار محسوب می‌شوند. بایوس اول (AMPIFY Mode) فرکانس بیشتر و دمای کمتر و در‌نهایت کارایی بهتری را به‌‌ارمغان می‌آورد. درقبال این مزایا، تنها سرعت چرخش فن‌ها کمی افزایش می‌یابد؛ ولی نویز کم و بی‌آزاری تولید می‌شود. بایوس دوم یا بایوس حالت سکوت (QUIET Mode) به‌عنوان بایوس پشتیبان عمل می‌کند و در‌قبال عملکرد کاملاً بی‌صدای کارت گرافیکی و سرعت چرخش اندک فن‌ها، مقداری فرکانس GPU را کاهش می‌دهد.

مدار تنظیم‌کننده ولتاژ قدرتمند با چیپ Power Boost

زوتک از قدیم با کارت‌های گرافیکی AMP و AMP EXTREME معروف است. این کارت‌های گرافیکی علاوه‌بر خنک‌کننده قدرتمند زوتک، از طراحی بازنگری‌شده بورد و مدار تنظیم‌کننده ولتاژ، VRM بسیار قدرتمند و باکیفیت با کامپوننت‌های درجه‌یک برخوردار‌‌ند. پیکربندی رگولاتور ولتاژ در کارت‌های گرافیکی زوتک به ۱۹ فاز و حتی بیشتر نیز می‌رسد. با چنین VRM پرقدرتی، برق کارت‌های گرسنه RTX 30 حتی درصورت اورکلاک نیز تأمین خواهد شد.

الماس رایان ایرانیان

چیپ Power Boost یکی از ویژگی‌های اصلی کارت‌های گرافیکی زوتک به‌شمار می‌رود. چیپ پاور بوست ریپل جریان وارد‌شده به کارت گرافیکی و زمان پاسخ‌گویی را کاهش می‌دهد و نوسان‌های برق را به‌حداقل می‌رساند و تحمل حرارتی بسیار زیادی دارد تا درنهایت طول عمر بیشتری برای کارت گرافیکی به‌همراه آورد.

تکنولوژی FREEZE FAN STOP

ویژگی FREEZE FAN STOP از چرخش بی‌وقفه فن‌ها در تمام مدت جلوگیری می‌کند. این قابلیت باعث شده است تا محدوده دمایی خاصی از GPU، فن‌ها حرکت خود را متوقف کنند تا گردوخاک کمتری به کارت گرافیکی وارد شود و طول عمر فن‌ها نیز افزایش یابد. Activa Fan Control امکان مدیریت کاملی را برای فن‌ها ازطریق نرم‌افزار Zotac FireStorm فراهم می‌کند تا امکان تنظیم سرعت چرخش فن‌ها به‌طور‌جداگانه و مستقل از یکدیگر فراهم شود.

الماس رایان ایرانیان به‌عنوان گارانتی معتبر و شناخته در داخل کشور، عرضه و پشتیبانی کارت‌های گرافیکی زوتک در ایران را بر‌عهده گرفته است. کارت‌های گرافیکی زوتک با گارانتی ۳۶ ماهه الماس رایان ایرانیان عرضه می‌شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا