سرور مجازی
zoomit

ظاهرا اپل تراشه USB4 اینتل را از مک بوک های جدید حذف کرده است

به‌نوشته‌ی تامز هاردور، اپل آخرین بقایای تراشه‌های اینتل را از کامپیوترهای سری مک حذف کرده است. اقدام مؤسسه‌ی iFixIt در کالبدشکافی مک بوک جدید اپل نشان می‌دهد تراشه‌ی تایمر Intel USB4 که در مدل‌های پیشین مک بوک استفاده شده بود، در مدل ۲۰۲۲ با تراشه‌ی ساخت برندی دیگر جایگزین شده است.

در تصویر زیر، می‌توانید دو تراشه را ببینید که کدنام U09PY3 دارند. مک‌بوک‌های قبلی اپل برای پشتیبانی از استانداردهای USB4 و Thunderbolt از تراشه‌ی JHL8040R اینتل استفاده می‌کردند.

حذف تراشه USB4 اینتل از مک بوک M2 اپل

در‌حال‌حاضر، نمی‌دانیم که چه شرکتی تراشه‌ی U09PY3 را تولید کرده است. iFixIt می‌گوید U09PY3 تراشه‌ای سفارشی است. از روی تصاویر منتسب به این تراشه نمی‌توانیم به هیچ اطلاعات اضافه‌ای درباره‌ی آن دسترسی پیدا کنیم. تاکنون، اپل به‌طورعمومی به این تغییر در مک‌بوک‌ها اشاره نکرده است و احتمالاً هرگز جزئیاتی درباره‌ی آن منتشر نمی‌کند. برخی از تحلیلگران می‌گویند دلیل استفاده از تراشه‌ی U09PY3 به‌جای تراشه‌ی اینتل، احتمالاً مشکلات زنجیره‌ی تأمین یا کاهش هزینه‌ها است. دلیل دیگر می‌تواند نارضایتی اپل از عملکرد تراشه‌ی JHL8040R اینتل باشد.

مقاله‌های مرتبط:

  • جعبه گشایی مک بوک پرو M2
  • آیا ارتقای پردازنده لپ‌تاپ مک بوک پرو M1 به M2 امکان‌پذیر است؟

حساب توییتری SkyJuice می‌گوید لپ‌تاپ‌های جدیدی که با پردازنده‌های سری AMD Rembrandt روانه‌ی بازار شده‌اند، نیز از تراشه‌ی USB4 اینتل استفاده نمی‌کنند. گفته می‌شود ای‌‌ام‌‌‌دی تصمیم گرفته است سراغ تراشه‌ی تایمر KB8001 متعلق‌ به یکی از استارتاپ‌های سوئیسی برود. این استارتاپ سوئیسی می‌گوید تراشه‌های USB4 آن در محصولات ۵ تولیدکننده از ۶ تولیدکننده‌ی برتر کامپیوتر در بازار استفاده می‌شود. تراشه‌ی USB4 مذکور با تمامی SoCها سازگاری دارد.

اینتل رابطه‌ی عمیقی با استاندارد USB4 دارد که برپایه‌ی Thunderbolt 3 طراحی شده است. USB4 انتقال ۴۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای و توان حداکثر ۱۰۰ وات را امکان‌پذیر می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا