سرور مجازی
zoomit

ظاهراً «ترک‌خوردن پوشش دوربین» برخی مدل‌های آیفون ۱۴ برای اپل دردسرساز شده است

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر معروف هفته‌ی گذشته گزارش داد که برخی از تأمین‌کنندگان حافظه و پنل اپل با کمبود قطعات مواجه شده‌اند که این مورد می‌تواند روی تولید این محصول تأثیر کمی داشته باشد. کو در گزارشی جدید مدعی شده که غول فناوری مستقر در کوپرتینو بار دیگر مجبور خواهد شد تأمین‌کنندگان خود را تغییر دهد زیرا لنزهای دوربین‌های پشتی سری آیفون ۱۴ با مشکلات کیفی مواجه شده است.

همان‌طور که کو در توییتر خود توضیح داده است، برخی از لنزهای دوربین‌های پشتی سری آيفون ۱۴ که Genius آ‌ن‌ها را تولید کرده، با مشکلات کیفیت پوشش و ترک مواجه شده‌اند. وی در ادامه‌ی توضیحات خود اشاره می‌کند اپل از قبل سفارش تولید ۱۰ میلیون واحد لنز را از Genius به Largan انتقال داده تا از تأخیر احتمالی در تولید آیفون ۱۴ جلوگیری کند.

به‌نوشته‌ی 9to5mac، شرکت Largan می‌تواند شکاف ایجادشده برای عرضه لنزهای موردنیاز اپل را پر کند. Genius باید تا دوماه آینده مشکلات مربوط به پوشش و ترک را در لنزهای خود را حل کند. اگر این زمان بیشتر طول بکشد، Largan به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی لنزهای سری آیفون ۱۴ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با درنظر گرفتن این موضوع، بعید به‌نظر می‌رسد که این وضعیت باعث شود اپل، سری آیفون ۱۴ را با تأخیر عرضه کند. بااین‌حال، اگر نسل بعدی آیفون در تعداد محدود در فروشگاه‌ها عرضه شود، چندان تعجب نخواهیم کرد. شایان‌ ذکر است این شرکت ماه‌ها قبل از معرفی رسمی محصولات جدید، قطعات موردنیاز برای ساخت آن‌ها را سفارش می‌دهد و بنابراین زمان کافی برای رفع مشکلات احتمالی آن‌ها را دراختیار دارد.

ازطرف دیگر کو در گزارشی دیگر اظهار داشت اپل فهرست تأمین‌کنندگان قطعات خود را برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ گسترش داده است. این موضوع نشان می‌دهد غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای جلوگیری از تأخیر احتمالی در عرضه‌ی این گوشی‌ها، برنامه‌های جایگزینی آماده کرده است.

شایعات آیفون ۱۴

انتظار می‌رود اپل امسال چهار مدل آیفون جدید معرفی کند. البته گفته می‌شود فقط آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس به تراشه‌ی جدید مجهز خواهند شد و علاوه‌براین تغییر طراحی محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس‌آی‌دی نیز فقط روی این مدل‌ها اعمال خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های مدل پرو نسل بعدی آیفون می‌توان به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 8K اشاره کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پردازنده آيفون ۱۴ پرو ۱۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی این گوشی خواهد بود
  • ظاهراً اپل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری از معدنچیان غیرقانونی برزیل طلا خریده‌اند

دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس با لنزهای جدید و دیافراگم بزرگ‌تر f/1.9، فوکوس خودکار برای عملکرد بهتر در نور کم، بزرگ‌ترین ارتقای سال‌های اخیر را دریافت خواهند کرد.

مدل‌های معمولی آیفون ۱۴ برپایه‌ی سخت‌افزار فعلی آیفون ۱۳ تولید می‌شوند و فقط دوربین آن‌ها ارتقای جزئی دریافت خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود این مدل‌ها به باتری‌های بزرگ‌تر و ۶ گیگابایت رم مجهز شوند. در مقام مقایسه، مدل‌های معمولی سری آیفون ۱۳ با رم ۴ گیگابایت عرضه شدند. علاوه‌براین، امسال به‌جای معرفی مدل مینی، شاهد رونمایی از آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی خواهیم بود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، سری آیفون ۱۴ اپل در ماه سپتامبر رسماً رونمایی خواهند شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا