سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

واتس‌اپ روی قابلیت تبدیل پیام‌های صوتی به متن کار می‌کند

واتس‌اپ در حال توسعه قابلیت جدیدی برای کاربران iOS است که می‌تواند متن مکتوب پیام‌های صوتی را ارائه کند. این قابلیت به ویژه به درد کسانی می‌خورد که نمی‌خواهند به پیام‌های صوتی طولانی گوش کنند یا شرایط گوش دادن را ندارند.

بر اساس گزارش WABetaInfo، واتس‌اپ مشغول کار روی قابلیت جدیدی برای تبدیل صوت به متن است که پردازش‌های آن به‌طور کامل روی دستگاه کاربر انجام می‌شود. به این ترتیب، واتس‌اپ و فیسبوک نمی‌توانند به محتوای پیام‌های شما دسترسی داشته باشند.

این وب‌سایت می‌گوید استفاده از این قابلیت در واتس‌اپ به اپل هم کمک خواهد کرد تا سیستم تشخیص گفتار خود را بهبود ببخشد. گفتنی است که این ویژگی به‌صورت اختیاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، وقتی برای اولین بار پیام صوتی می‌فرستید، واتس‌اپ پیام زیر را به شما نمایش می‌دهد.

در این پیام از شما خواسته شده که مجوز دسترسی به قابلیت تشخیص گفتار را صادر کنید. در ادامه توضیح داده شده که اطلاعات گفتاری از این اپلیکیشن به اپل ارسال می‌شود تا درخواست شما را پردازش کند. این کار به پیشرفت فناوری اپل هم کمک می‌کند.

کاربران با صدور مجوز استفاده از سیستم تشخیص گفتار می‌توانند به بخش جدیدی موسوم به Transcript دسترسی پیدا کنند و به‌صورت مستقیم به نقاط زمانی مختلف پرش داشته باشند. زمانی که یک پیام صوتی برای اولین بار به نوشته تبدیل می‌شود، متن آن به‌صورت محلی در پایگاه داده واتس‌اپ ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز دوباره بتوانید به متن آن دسترسی داشته باشید.

با توجه به اینکه قابلیت تبدیل صوت به متن هنوز در دست توسعه است، آزمایش‌کنندگان بتای عمومی واتس‌اپ هنوز نمی‌توانند آن را امتحان کنند اما به محض اینکه چنین امکانی فراهم شود، شما را در جریان خواهیم گذاشت. نظرتان درباره این قابلیت چیست؟ آیا چنین قابلیتی می‌تواند به بهبود تجربه کاربری واتس‌اپ کمک کند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا