سرور مجازی
zoomit

طراحی اپلیکیشن به‌جای ساختن پیج کاری در اینستاگرام

از وقتی اینستاگرام درمعرض بسته‌شدن قرار گرفت و طرح صیانت روی میز آمد؛ کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، به تکاپو افتادند که بعد از بسته‌شدن یا اجرای طرح صیانت چه بلایی سر کسب‌و‌کار اینترنتی‌شان خواهد آمد؟ تکلیف این همه هزینه برای تبلیغات و مدت‌زمانی که برای رونق صفحه اینستاگرامی صرف شد، چه می‌شود؟ اصلاً فردای بسته‌شدن از کجا می‌توانند مشتریان وفادارشان را دوباره پیدا کنند و به ارائه خدمات بپردازند؟

بااین‌حال، همیشه راه‌حلی وجود دارد که امنیت کسب‌و‌کار شما را تضمین کند و باعث شود به دور از همه این مشکلات، بتوانید بدون دغدغه و نگرانی برای رشد کسب‌و‌کار خود در فضای آنلاین بکوشید: طراحی اپلیکیشن! شما می‌توانید برای طراحی اپلیکیشن در تهران یا هر شهر دیگری که هستید، به سراسر کشور خدمات خود را عرصه و به مشتریان وفادارتان کمک کنید که همیشه شما را دردسترس داشته باشند! جالب شد؟ در‌ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

مزایایی که شما را مجاب می‌کند هرچه سریع‌تر برای طراحی اپلیکیشن اقدام کنید

بگذارید پیش از هرچیزی شما را با مزایای طراحی اپلیکیشن برای کسب‌و‌کارتان آشنا کنیم تا درک این موضوع که طراحی و ساخت اپلیکیشن چگونه کسب‌و‌کار اینترنتی شما را از دو‌قدمی ورشکستگی نجات می‌دهد، شفاف‌تر باشد!

طراحی اپلیکیشن روشی تضمینی برای ارتباط همیشگی با مشتریان به دور از فیلتر و صیانت است! روزی را در نظر بگیرید که از خواب بیدار و با بسته‌شدن اینستاگرام مواجه شده‌اید یا اصلاً طرح صیانت اجرا شده است و با هیچ فیلتر‌شکنی به دنیای مشتریان وفادار اینستاگرامی‌تان دسترسی ندارید.

الفباوب

حالا چگونه می‌توانید دوباره مشتریان خود را پیدا و آن‌ها را در یک صفحه جمع کنید تا خدمات و محصولاتتان را به آن‌ها نشان دهید؟ چند سال طول می‌کشد؟ چقدر هزینه دارد؟

اگر قبل از رخ‌دادن همه این فاجعه‌های پیش‌بینی‌نشده طراحی اپلیکیشن را جدی بگیرید و به مشتریانتان نشان دهید که می‌توانند با وجود اینترنت داخلی هم ارتباطشان را با شما حفظ کنند، می‌توانید کسب‌و‌کار اینترنتی و هزینه‌های صرف‌شده در این بستر را حفظ کنید.

اعتماد بیشتر مشتری به کسی که اپلیکیشن دارد

کلک‌های فروش اینترنتی و کلاه‌برداری‌های اینستاگرامی از همان ابتدا موجب تعلل مشتریان برای خرید از هر پیجی می‌شد. در نظر بگیرید که اپلیکیشن‌ها بیشتر از یک صفحه اینستاگرامی می‌توانند اعتماد کاربران را جلب کنند و به آنان این تصور را بدهند که از مجموعه‌ای معتبر خرید می‌کنند؛ زیرا اعتبار هزینه دارد و امروزه مشتریان این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنند.

فرایند راحت و سریع‌تر خرید برای فروشنده و خریدار

با طراحی اپلیکیشن، دیگر نیازی نیست مدام در دایرکت‌ها سرگردان بچرخید و شماره کارت دهید و شناسه واریزها را چک کنید! مشتری هم نیازی ندارد برای اطلاع از قیمت محصولات پیام دهد و شماره کارت بگیرد و رسید ارسال کند! فرایند خرید در بستری مطمئن صورت می‌گیرد و همه‌چیز بسیار سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر از چیزی که در اینستاگرام تجربه کرده‌اید، انجام می‌شود. حتی تصمیم‌گیری برای مشتری هم آسان‌تر می‌شود و وقتی اطلاعات محصول یا خدمات خود را در اپلیکیشن به‌صورت کامل قرار دهید، سؤالی برای او باقی نمی‌ماند.

قراردادن اطلاعات محصول و ویدئوهای بیشتر دراختیار بازدیدکنندگان

با طراحی اپلیکیشن، دست شما برای ارائه تصاویر و توضیحات و ویدئوهای مربوط به محصولات بازتر خواهد بود. شما می‌توانید در بخش معرفی هر محصول در اپلیکیشن انواع توضیحات ویدئویی را هم قرار دهید تا مخاطب بتواند از آن به بهترین شکل استفاده کند.

دقیقاً شبیه به اینستاگرام در اپلیکیشن خود فعالیت کنید

اگر حتی با وجود خطرهای فیلتر و محدود‌شدن اینستاگرام هنوز نمی‌توانید از آن دل کنید و به ظاهر آن عادت کرده‌اید، ایده‌ای بسیار جالب و کاربردی وجود دارد که می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند: طراحی اپلیکیشن مشابه اینستاگرام! در این نوع اپلیکیشن، طراحی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که انگار پیج اینستاگرام شما درمقابل مشتری قرار دارد و حتی می‌توان لینک‌های پست اینستاگرامی خود را در معرفی هر محصول در اپلیکیشن جای‌گذاری کرد.

اهمیتِ داشتن اپلیکیشن موبایل برای معرفی برندتان

بیشتر کسب‌و‌کارهای پرفروش و قدرتمند طراحی اپلیکیشن را بسیار جدی گرفته‌اند؛ چون هدفشان ارتباط نزدیک با مشتری و تصاحب فکر و ذهن او است. در‌واقع، نصب اپلیکیشن در موبایل، یعنی افزایش ارتباط شما با مخاطب هدف!

طراحی اپلیکیشن در تهران به شما کمک می‌کند میزان بازخورد از کاربران را اندازه‌گیری کنید و با کمک برنامه‌های موبایلی نظرسنجی مفیدی می‌توانید انجام دهید و به کاربر این امکان را بدهید تا آزادانه نظرات مثبت و منفی‌اش را بازگو کند.

شما با کمک اپلیکیشن‌ها می‌توانید بازاریابی اینترنتی کسب‌و‌کار خود و جلب توجه مخاطب به برند را به بهترین نحو ممکن پیاده‌سازی کنید. برای مثال، می‌توان اخباری درباره موضوعات مرتبط منتشر یا اطلاعیه‌های مختلف ارسال کرد.

با طراحی اپلیکیشن همیشه جلوِ چشم مشتریان باشید

همان‌طورکه می‌دانید، هر‌شخص به‌صورت میانگین حداقل روزی سه ساعت از تلفن‌همراه خود استفاده و اپلیکیشن‌های خود را در منوهای گوشی مرور می‌کند. اگر اپلیکیشن کسب‌و‌کار شما در منو باشد، برای یک بار هم که شده، آن را باز می‌کند و با خدمات و محصولات جدیدی که ارائه کرده‌اید، مواجه می‌شود. در‌واقع با طراحی اپلیکیشن، این امکان را به مشتری می‌دهید که همیشه به یادتان باشد!

نوتیفیکیشن بفرستید و لذتش را ببرید

یکی از مزایای بسبار مهمی که اپلیکیشن دراختیار شما قرار می‌دهد، این است که می‌توانید بدون داشتن ایمیل یا شماره‌تلفن مشتری، برای او نوتیفیکیشن بفرستید و او را از محصولات و خدمات جدیدتان مطلع کنید. حتی می‌توانید با پیشنهاد‌ها و تخفیف‌های مختلف او را شگفت‌زده و او را برای خرید محصولات خود تشویق کنید! البته حواستان باشد که مبادا آن‌قدر نوتیفیکیشن ارسال کنید که در‌نهایت اپلیکیشن شما را کلاً پاک کند! به اندازه و مفید باشید.

جست‌وجو و فیلترها

در‌واقع، اگر شما محصولات زیادی داشته باشید و روی پیج اینستاگرام به مخاطب عرضه کنید، او را گیج می‌کنید و در‌نهایت شاید از خرید منصرف شود! بااین‌حال، در اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت مفید و حرفه‌ای با استفاده از فیلترهای مختلف به او کمک کنید تا در کمترین زمان محصول مدنظرش را پیدا کند. در‌واقع، با قرار‌دادن ویژگی جست‌وجو و فیلتر در اپلیکیشن، مشتریان می‌توانند محصول دلخواهشان را با فیلترها توصیف و در آن جست‌وجو کنند.

این‌ها ازجمله مزایایی است که با طراحی اپیلیکیشن به‌عنوان جایگزین صفحه اینستاگرامی در‌اختیارتان قرار می‌گیرد. در‌ادامه، به چند نکته برای طراحی اپلیکیشن برای کسب‌و‌کار‌ها اشاره می‌کنیم.

الفباوب

نکات مهمی که در طراحی اپلیکیشن جایگزین پیج اینستاگرامی باید در نظر بگیرید

تعیین استراتژی مناسب

قبل از هر‌کاری باید استراتژی خود را مشخص کنید. هدف شما از طراحی اپلیکیشن دقیقاً چه چیزی هست؟ چطور می‌توانید محصولات و خدمات خود را در آن ارائه دهید؟ شما باید مخاطب هدف را به بهترین شکل بشناسید و با‌توجه‌به پرسونای مشتری طراحی اپلیکیشن را پیش ببرید.

ثبت‌نام آسان و سریع

در قسمت ثبت‌نام اپلیکیشن، باید فقط از فیلدهای مهم استفاده کرد. فیلدهای غیر‌ضروری سردرگمی کاربران و انصراف از تکمیل آن را به‌دنبال دارد. باید قسمت‌هایی که چندان اهمیت ندارند، در مراجعات بعدی یا بخش تکمیل اطلاعات کاربران از آن‌ها درخواست کنید تا خستگی یا ایجاد حس نداشتن امنیت مشتری موجب ترک و حتی حذف اپلیکیشن نشود.

ایجاد رابط کاربری حرفه‌ای

باید در طراحی اپلیکیشن همه تلاش خود را به‌کار ببندید تا کاربر احساس خوشایندی داشته باشد. محیط اپلیکیشن باید ساده و درک‌پذیر باشد و مشتری بدون گذراندن آموزش خاصی بتواند با اپلیکیشن کار کند و از بخش‌های مختلفش به‌خوبی بهره‌مند شود. همچنین، اپلیکیشن باید برای نمایش در دستگاه‌های مختلف موبایل و تبلت بهینه‌سازی شود.

این هم از بررسی طراحی اپلیکیشن به‌جای صرف زمان و هزینه در ساخت و ارتقای یک صفحه در اینستاگرام که با این وضعیت هیچ اعتباری به آن نیست! پیشنهاد ما این است که درباره مزایای طراحی اپلیکیشن به‌جای اینستاگرام بازهم مطالعه کنید و زمان و هزینه خود را روی بستری مطمئن‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا