سرور مجازی
شبكه اجتماعی

بی‌توجهی فیس‌بوک نسبت به اعتیاد کاربران به این شبکه اجتماعی

اسناد یادشده حاکیست از هر هشت کاربر فیس‌بوک یک نفر به شکلی نامناسب از فیس‌بوک استفاده می‌کند و با این کار به خواب، کار و روابط خانوادگی و اجتماعی خود آسیب می‌زند.

به گزرش mydtc از مهر، کارشناسان فیس‌بوک از عبارت استفاده مشکل دار برای توصیف این وضعیت استفاده کرده‌اند، اما عموم متخصصان برای توصیف این شرایط از اصطلاح اعتیاد به اینترنت استفاده می‌کنند.

فیس‌بوک تا سال ۲۰۱۹ گروهی را در این شبکه اجتماعی به کار گرفته بود که به دنبال بررسی میزان رفاه و آسایش کاربران در زمان استفاده از آن بودند. این گروه روش‌هایی را برای جلوگیری از استفاده مشکل دار از فیس‌بوک ارائه کرد. اما در نهایت فیس‌بوک تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۹ این گروه را به طور کامل کنار بگذارد.

پراتیتی ریچودهوری معاون تحقیقات شرکت متا که جایگزین فیس‌بوک شده، مدعی شده رسانه‌ها نتایج تحقیقات یادشده را بد تفسیر کرده‌اند و این شرکت تلاش‌های حمایتی برای درک بهتر و توانمندسازی کاربران خود انجام می‌دهد.

وی افزود: استفاده مشکل‌زا مساوی اعتیاد نیست و این شرکت خدماتی را برای کمک به مردم ارائه می‌دهد تا آنها تجربیات خود در زمان استفاده از برنامه‌ها و خدمات متا را مدیریت کنند.

اسناد داخلی فیس‌بوک حاکیست این شرکت می‌دانست پلتفرم اینستاگرام برای کاربران نوجوان مسموم است. به گفته فرانسیس هاوگن افشاگر فیس‌بوک در کنگره این شبکه اجتماعی از لحاظ داخلی ناکارآمد بوده و بعید است رفتارهای خود را بدون اقدام رگولاتورهای خارجی تغییر دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا