سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی بورس فردا ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲/ حضور تیم النصر صف خرید این سهام را ایجاد کرد

پیش‌بینی بورس فردا ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲/ حضور تیم النصر صف خرید این سهام را ایجاد کرد

چیزی به پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ نمانده است و بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان در سکوت سنگین کاهش ارزش معاملاتی خود قرار دارد. در بورس اوراق بهادار تهران در شش ماهه ابتدایی سال جاری و در فروردین ماه میانگین ارزش معاملات روزانه در حوالی ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و این رقم برای اردیبهشت ماه به عدد میانگین بالای ۱۰ هزار میلیارد تومانی رسیده است. این رقم برای ماه‌های فصل تابستان روی عدد ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفت که نشان از افت شدیدی در ارزش معاملات در طی ماه‌های اخیر است.

در جریان معاملات روز جاری ارزش معاملات انجام شده در بورس اوراق بهادار به طور خاص برای معاملات نقد حوالی ۴۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و ارزش کل معاملات نیز بیش از ۶۹۰۰ میلیارد تومان بود. اما شاخص با افت ۲۳۰۰ واحدی همچنان در حال کنترل شدن است! و از این محدوده ۲.۱ میلیون واحدی دل نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده است که در خصوص مذاکرات تیم ایرانی در حاشیه سازمان ملل متحد گفت: فرصت بسیار خوبی است برای دیدارها و گفتگوهای مختلف و رییس جمهور دیدارهای دوجانبه‌ای خواهند داشت.

ایران در ارتباط با استیفای حقوق ملت به مسیر دیپلماسی پایبند است و از فرصت‌ها استفاده خواهد کرد و از انجام مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام ملاحظه محدود کننده نداریم.

امکان انجام مذاکرات با واسطه‌ها وجود دارد. اما باید تاکید کرد که تلاش ایران برای رفع تحریم‌ها محدود به مسیر مذاکرات برجامی نخواهد بود. رویترز هم مدعی شده است که قطر به واشنگتن و تهران اعلام کرد انتقال وجوه ایرانی به ارزش ۶ میلیارد دلار به بانک‌های الدوحة انجام شد.

نکته جالب توجه بازار امروز صف خرید شدن نماد پرسپولیس بود، پرسپولیسی که قرار است با النصر عربستان در روز سه شنبه دیدار کند و صف خرید این نماد در کنار حواشی ورود کریستیانو رونالدو و هم تیمی‌هایش قابل توجه بود.

اما نقشه بازار در نیم ساعت پایانی رخ منفی را به خود گرفت. بانک ملت، شتران، پارس و نماد شپنا نمادهایی بودند که تاثیر منفی بدی روی بازار امروز داشتند و بازار را در نیم ساعت پایانی منفی کردند.

ارزش معاملات گروه خودرویی، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها به ترتیب ۲۹۰، ۲۶۲ و ۲۴۵ میلیارد تومان ثبت شده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران:

در مورد شاخص کل بورس اوراق بهادار عملاً شاخص در روزهای گذشته خیلی تغییر خاصی را به خود ندیده است و از قله قبلی کوتاه مدت خود که عدد ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار واحدی است بالاتر نرفته است. همه مفروضات تکنیکالی قبلی بازار محکم بر سر جای خود ایستاده است و تنها بازار از محدوده نوسانی کمتر از ۲ میلیون واحدی ماه‌های گذشته به محدوده ۲.۱ میلیون واحدی این روزها رسیده است. با شروع فصل پاییز نیز بحث بودجه نویسی داغ‌تر می‌شود و بازار باز هم نگاهی به این موضوع خواهد داشت که قرار است دولت مردان برای ۱۴۰۳ چه برنامه‌ای را پیاده کنند.

223223

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا