سرور مجازی
فضای مجازی

خودروی خورشیدی Sion در سال ۲۰۲۳ وارد خط تولید می‌شود

بر اساس گزارشات دریافتی، قرار است خودروی خورشیدی Sion در سال 2023 وارد خط تولید شود. خودروی خورشیدی سیاه و سفید Sion با ۴۵۶ سلول خورشیدی پوشیده شده‌اند که به طور متوسط، در طول یک هفته ​​می‌توانند برق کافی برای حرکت خودرو را تولید کنند تا ماشین بتواند مسافت ۱۱۲ کیلومتری را طی کند.

به گزارش courthousenews، استارت آپ آلمانی که توسعه این خودرو را در دست گرفته، اعلام کرد که Sion، یک خودروی خانوادگی پنج نفره است که به طور کامل با پنل‌های خورشیدی پوشانده شده و انتظار می‌رود این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ وارد خط تولید شود. همچنین این خودروی خورشیدی که دارای برد باتری ۳۰۵ کیلومتری است، برای خانواده‌ها و خدمات اشتراک خودرو طراحی شده است.

شرکت سونو موتورز که روی تهیه وسایل حمل و نقل کشور آلمان کار می‌کند، در حال حاضر ۱۹هزار رزرو برای خرید Sion دارد که میانگین پیش پرداخت این رزرو  ۲۲۲۵ دلار است که به توسعه مالی این خودرو کمک می‌کند. گفته شده این شرکت قصد دارد در هفت سال آینده بیش از ۲۵۰هزار وسیله نقلیه با قیمت حدودی ۲۵۵هزار دلار تولید کند.

خودروی خورشیدی Sion

از این رو استارت‌آپ‌ها و خودروسازان قدیمی شروع به ادغام پنل‌های خورشیدی روی خودرو‌های الکتریکی کرده‌اند تا برد آن‌ها را افزایش دهند. همچنین استارآپ هلندی لایتیر (Lightyear) قرار است خودروهای خود را در اواخر امسال برای مشتریان ارسال کند، اما فقط هزار دستگاه با قیمت حدودی ۲۵۵هزار دلار تولید خواهد شد. از این رو استارت آپ کالیفرنیایی Aptera امیدوار است سال آینده یک خودروی سه چرخ، دو سرنشینه به بازار تحویل دهد.


بیشتر بخوانید

  • بایدو از خودروی خودران رونمایی کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا