سرور مجازی
zoomit

توجه دوچندان گوگل به تبلت‌های اندرویدی؛ برنامه Workspace با ویژگی‌های چندوظیفگی جدید به‌روز شد

گوگل به وعده‌هایش مبنی‌بر به‌روزرسانی و بهینه‌سازی ۲۰ اپلیکیشن مخصوص تبلت خود عمل کرده است. غول جست‌وجوی اینترنت ویژگی‌های جدیدی به Docs، درایو، Slides، Sheets و Keep اضافه کرده که همگی از نمایشگر بزرگ تبلت‌ها بیشترین بهره را می‌برند. این ابزارهای جدید برای آسان‌تر شدن انجام کارهای چندوظیفه‌ای و انتقال محتوا از یک برنامه به برنامه‌های دیگر، هنگامی‌که دو پنجره کنار هم باز هستند، ارائه شده‌اند. اکنون می‌توانید به‌آسانی متن و تصاویر را از برنامه‌هایی مثل کروم، به سندهای متنی Docs یا صفحات گسترده‌ی Sheets، درگ‌دراپ (Drag and Drop) کنید. این قابلیت‌ها باعث می‌شود نوشتن یادداشت یا گزارش‌ها بسیار سریع‌تر از قبل انجام شود.

اگر نیاز به آپلود محتوا در گوگل درایو دارید، اکنون می‌توانید به‌راحتی برنامه را در پنجره‌ی تقسیم‌شده باز و سپس فایل‌ها را با درگ‌دراپ جابه‌جا کنید. حالا حتی قادر خواهید بود دو پنجره‌ی درایو را کنار هم باز و محتوای آن‌ها را مقایسه کنید. این ویژگی همچنین برای مرور فایل‌ها یا اسناد PDF طولانی مفید واقع خواهد شد. برای دسترسی به این قابلیت روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی نمایشگر ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Open in new window را انتخاب کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آیا موتور جست‌وجوی گوگل نتایج را ‌به‌طور دستی تنظیم می‌کند؟
  • استفاده از سیستم‌عامل و مرورگر کروم در مدارس هلند محدود شد

انگجت می‌نویسد اکنون می‌توانید با کشیدن فایل‌ها به اپلیکیشن Keep، برای دسترسی مستقیم به فایل‌های گوگل درایو، پیوند مخصوص ایجاد کنید. همچنین اگر عکسی در Keep ذخیره دارید و می‌خواهید از آن در جای دیگر استفاده کنید، قادر خواهید بود آن یادداشت را با درگ‌دراپ به برنامه‌های دیگر انتقال دهید. درنهایت اگر به‌همراه تبلت از کیبورد استفاده می‌کنید، هنگام پیمایش اسناد در Docs، Slides و درایو، میان‌برهایی مثل انتخاب، کپی، جای‌گذاری، لغو و انجام مجدد دردسترس شما است.

گوگل در چندسال گذشته، کاربران تبلت‌های اندرویدی را چندان در اولویت قرار نداده، اما به‌نظر می‌رسد انتشار اندروید 12L شروعی امیدوارکننده برای رفع کاستی‌های این پلتفرم برای نمایشگرهای بزرگ باشد. زمانی‌که این شرکت ماه می در مراسم I/O ۲۰۲۲ اعلام کرد برنامه‌های خود را برای دستگاه‌هایی که از صفحه‌نمایش بزرگ بهره می‌برد بهینه خواهد کرد، نشان داد که بار دیگر در ساخت برنامه برای تبلت‌های اندرویدی بسیار جدی است. امیدواریم این روند تغییر نکند و به‌روزرسانی‌های آینده، تجربه‌ی سیستم‌عامل موبایلی این شرکت را برای کاربران تبلت‌ بهبود بخشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا