سرور مجازی
zoomit

تورم ۱۰٫۸ درصدی ارتباطات، کمترین افزایش قیمت در هزینه‌های خانوار

براساس آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده از مرکز آمار، خانوارهای شهری در این بخش با ۱۱٫۳ درصد افزایش و خانوارهای روستایی با ۸٫۲ درصد افزایش رو‌به‌رو شدند. هزینه‌ی تأمین کالا و خدمات خانوار ایرانی در تیر ماه امسال نسبت به تیر ماه سال قبل به‌طور متوسط ۵۴ درصد بیشتر شده و نرخ تورم سالانه به ۴۰٫۵ درصد رسیده است. دهک‌های پایین تورم بیشتری را به نسبت دهک‌های بالا تجربه کرده‌اند.

ایسنا گزارش داده بخش ارتباطات همچنین در بیشتر ماه‌های یک سال گذشته کمترین افزایش را بین هزینه‌های خانوار داشته است. گروه ارتباطات یکی از ۱۲ گروه خدمات و کالایی است که شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده در آن بررسی می‌شود و مرکز آمار ایران تغییرات قیمت در گوشی همراه، لپ‌تاپ، تبلت و همچنین قیمت اینترنت را در این گروه رصد می‌کند.

در بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ افزایش تعرفه‌ی اینترنت توسط مجلس شورای اسلامی منع شده بود اما در فروردین امسال تعرفه‌های اینترنت خانگی ۶۰ درصد افزایش داشت و کاربران اینترنت همراه هم پس از حذف بسته‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی یک‌ساله با افزایش قیمت مواجه شدند. تعرفه‌های پستی هم خرداد امسال افزایش پیدا کردند. البته این افزایش قیمت‌ها هنوز مسئولان حوزه‌ی ارتباطات را راضی نکرده است و آن‌ها معتقدند باید قیمت‌های این بخش هم متناسب با هزینه‌ها و تورم دیگر بخش‌ها افزایش پیدا کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا