سرور مجازی
zoomit

آخرین به‌روزرسانی ویندوز مشکلاتی را برای چاپگرها ایجاد کرد

مایکروسافت به کاربران ویندوز ۱۰ راه‌حلی برای مشکلی ارائه کرد که به‌همراه به‌روزرسانی اواسط جولای ۲۰۲۲ (اواخر تیر ۱۴۰۱) به‌وجود آمده است،. به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ که با نام KB5015807 در ۱۲ جولای (۲۱ تیر) منتشر شد و بیلدهای 19042.1826 و 19043.1826 و 19044.1826 را پوشش داد، نقصی را در فرایند کاری چاپگرهای متصل به کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ به‌وجود آورده است. بدین‌ترتیب بعد از نصب به‌روزرسانی، کاربر با فهرستی از چندین چاپگر دردسترس مواجه می‌شود؛ درحالی‌که فقط یک چاپگر به سیستم اتصال دارد و طبیعتاً فقط آن چاپگر دردسترس است.

وب‌سایت دیجیتال‌ترندز اشاره کرد که مسئله از آن‌‌جا ایجاد مشکل می‌کند که فهرست تکراری چاپگرهای به‌نمایش‌درآمده روی کامپیوتر به‌گونه‌ای است که چندین گزینه با نام یک چاپگر نمایش می‌دهد یا در حالتی دیگر ممکن است چاپگر‌ها را با نام «Copy1» نشان دهد که اوضاع انتخاب چاپگر اصلی را پیچیده‌تر می‌کند. علاوه‌براین، مایکروسافت پیش‌تر در گزارش تغییراتی که با نصب این به‌روزرسانی ایجاد می‌شود، جزئیاتی درباره‌ی احتمال ایجاد اختلال در روند عادی چاپگر ارائه کرد که درنتیجه به خرابی در عملیات منجر خواهد شد.

به‌عبارت‌دیگر، مایکروسافت پیش‌بینی کرده بود که ممکن است در روند عادی عملیات چاپگر اختلالی ایجاد شود؛ اما نمی‌دانست که این اختلال ممکن است چگونه بروز پیدا کند. این نقص پیش‌نمایش به‌روزرسانی KB5014666 ویندوز ۱۰ را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که ۲۸ ژوئن (۷ تیر) و برای بیلدهای 19042.1806 و 19043.1806 و 19044.1806 عرضه شد.

پرینتر Brother HL-L5200DW

مایکروسافت اعلام کرد که در تلاش برای یافتن ریشه‌ی این نقص است و به‌زودی به‌روزرسانی تکمیلی برای رفع این مشکل ارائه خواهد کرد. درحال‌حاضر، تنها راه‌ موجود برای حل این مشکل این است که کاربر به‌صورت دستی چاپگرهای غیرواقعی را پیدا کند که به‌دلیل به‌روزرسانی تکرار شده‌اند. مایکروسافت درباره چگونگی پیداکردن پرینترها توضیحات دقیقی نداد و فقط گفت که می‌توان چاپگرها را در بخش Bluetooth and Devices در اپلیکیشن Setting مشاهده کرد.

درحال‌حاضر، ترفند موجود برای کشف و غیرفعال‌کردن چاپگرهای اضافی این است که با مراجعه به بخش Bluetooth and Devices و مشاهده چندین چاپگر در آن‌‌جا، هرکدام را ازطریق اقدام برای چاپ برگه‌ای آزمایش کنید. بخشی از نقص موجود این است که چاپگرهای تکراری معیوب ممکن است نتوانند ازطریق برنامه‌های چاپگر در ویندوز ۱۰ عملیات چاپ را انجام دهند؛ بنابراین، چاپ آزمایشی در کنترل‌پنل می‌تواند به شما کمک کند که به‌راحتی چاپگرهای ناکارآمد را شناسایی و حذف کنید و چاپگر درست را بیابید. بدین‌ترتیب، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا ازطریق منو استارت وارد بخش کنترل‌پنل (Control Panel) شوید.
  • نمایش آیکون‌ها را روی حالت Category قرار دهید.
  • در زیرمجموعه‌های Hardware and Sound روی Devices and Printers کلیک کنید.
  • روی چاپگرهای موجود در این بخش راست‌کلیک و گزینه‌ی Printer Properties را انتخاب کنید.
  • در بخش زبانه General، روی گزینه‌ی Print Test Page بزنید تا برگه‌ی آزمایش چاپگر چاپ شود. اگر این عملیات انجام نشد، آن اپلیکیشن را حذف کنید.

دیگر راه‌حل‌های احتمالی شامل به‌روزرسانی درایور چاپگر یا حذف و نصب مجدد آن می‌شود. راه دیگری که برخی از کاربران پیشنهاد داده‌اند، متوقف کردن به‌روزرسانی ویندوز یا حذف به‌روزرسانی‌ای است که این مشکل را ایجاد می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • چگونه به‌روزرسانی‌ها را در ویندوز ۱۰ متوقف کنیم؟
  • احتمال تغییر آهنگ انتشار نسخه‌های جدید ویندوز؛ آیا ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی می‌شود؟

خوشبختانه اطمینان داریم که مایکروسافت به قول خود برای حل این مشکل عمل خواهد کرد. به‌روزرسانی امنیتی این شرکت در ژوئن به‌صورت اجباری برای رفع آسیب‌پذیری روز صفر با نام Follina و شناسه CVE-2022-30190 عرضه شد. درابتدا به‌صورت جدی به آن پرداخته نشد و فقط چند راه‌حل برای دورزدن آن پیشنهاد شد. نقص امنیتی Follina در ابزار Microsoft Support Diagnostic Tool شناسایی شد که با مایکروسافت آفیس و مایکروسافت ورد مرتبط است.

هکرها چندین‌بار ازطریق این نقص امنیتی اهدافی را در آژانس‌های دولتی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا و پراکنش تبتی‌ها آلوده کردند. البته این اتفاق‌ها پیش‌ از اقدام جدی مایکروسافت و ارائه‌ی به‌روزرسانی رخ داده بود.

دیدگاه شما کاربران دیتاسنتر من درباره‌ی به‌روزرسانی جدید مایکروسافت و نقص فنی چاپگرها چیست؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا