سرور مجازی
zoomit

دوربین اصلی سری پیکسل ۷ احتمالاً از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ بهره خواهد برد

براساس گزارش‌های پیشین، می‌دانیم سری پیکسل ۷ اواخر سال جاری معرفی خواهند شد و باردیگر منتظر تجربه‌ی دوربین‌های باکیفیت این محصولات هستیم. درحال‌حاضر، تأییدیه‌ای رسمی درباره‌ی سخت‌افزار نسل بعدی پیکسل وجود ندارند؛ اما توسعه‌دهنده‌ای با بررسی کدهای گوگل، به برخی از مشخصات سری پیکسل ۷ و چند دستگاه دیگر از این شرکت دست یافته است.

کوبا وویچیچوفسکی در حساب توییتر خود جزئياتی از سخت‌افزار دوربین دستگاه‌های آینده‌ی سری پیکسل گوگل ارائه داد. براساس این گزارش، دوربین اصلی سری پیکسل ۷ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ و حسگر ۱۲ مگایپکسلی فوق‌عریض سونی IM381 بهره خواهد برد؛ حسگری که در سری پیکسل ۶ نیز استفاده شده است.

بااین‌حال، دوربین سلفی سری پیکسل ۷ احتمالاً همچنان به حسگر ۱۱ مگاپیکسلی 3J1 سامسونگ مجهز خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد مدل بعدی گوشی‌های هوشمند گوگل درمقایسه‌با پیکسل ۶ استاندارد که از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد، ارتقا خواهد یافت. این در حالی است که پیکسل ۶ پرو با دوربین سلفی ۱۱ مگاپیکسلی عرضه شد.

وویچیچوفسکی افزود شاید پیکسل ۷ پرو به‌جای حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 که در پیکسل ۶ پرو دیده می‌شود، از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی GM1 سامسونگ استفاده کند. این تغییر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کاهش رتبه‌ی پیکسل ۷ پرو باشد؛ زیرا بررسی GM1 در زمان عرضه‌ی آن در سال ۲۰۱۹، نشان داد کیفیتی کمتر از IMX586 دارد. البته وویچیچوفسکی حدس می‌زند استفاده از حسگرهای دوربین یک شرکت در همه‌ی دوربین‌های پشتی یک گوشی می‌تواند به پردازش بهتر تصاویر کمک کند.

پیکسل ۷ اولترا؛ یک دستگاه آزمایشی

پیکسل ۷ پرو

وویچیچوفسکی دستگاه جدیدی نیز با نام رمز Lynx کشف کرد و گفت این مدل می‌تواند سومین نسخه‌ی پیشرفته‌ی سری پیکسل ۷ برای سال ۲۰۲۲ باشد. این توسعه‌دهنده اشاره می‌کند شاید این دستگاه صرفاً برای آزمایش‌های داخلی تولید شده باشد. بااین‌حال، گفته می‌شود دوربین اصلی Lynx از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ و حسگر IMX787 سونی بهره خواهد برد. IMX787 حسگری ۶۴ مگاپیکسلی است که اخیراً در گوشی ZTE Axon 40 اولترا استفاده شده است. درهمین‌حال، انتظار می‌رود دوربین سلفی این محصول به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی IMX712 سونی مجهز شود.

گوگل تبلت پیکسل را ماه می معرفی و آن را در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد کرد. این تبلت از دوربین پشتی تکی و دوربین سلفی بهره می‌برد؛ اما وویچیچوفسکی متوجه شد هر دو دوربین از حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX355 سونی بهره می‌برند. این همان حسگری است که از چند سال قبل به‌عنوان دوربین سلفی در بیشتر دستگاه‌های سری پیکسل استفاده شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ظاهراً حسگر اثرانگشت پیکسل 6a مشکل امنیتی بزرگی دارد
  • توجه دوچندان گوگل به تبلت‌های اندرویدی؛ برنامه Workspace با ویژگی‌های چندوظیفگی جدید به‌روز می‌شود

وویچیچوفسکی درنهایت جزئیاتی از دوربین گوشی تاشو آینده‌ی گوگل با نام احتمالی Pipit یا Passport نیز به‌دست آورده است که نشان می‌دهد دوربین اصلی آن از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN1 بهره خواهد برد. این دستگاه به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر IMX363 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سوم با حسگر IMX386 سونی مجهز خواهد شد. همچنین، انتظار می‌رود دوربین سلفی این گوشی تاشو از حسگر آشنای ۸ مگاپیکسلی IMX355 استفاده کند.

هنوز مشخص نیست آیا گوگل از دو دوربین سلفی در نمایشگر داخلی و خارجی این محصول استفاده خواهد کرد یا خیر. در‌هر‌صورت، به‌نظر می‌رسد دوربین GN1 سامسونگ می‌تواند برای مدتی به‌طورثابت در گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل استفاده شود. با‌توجه‌به اصرار تاریخی گوگل بر استفاده از حسگر دوربین اصلی یکسان برای چندین نسل، یعنی ۱۲ مگاپیکسلی IMX363، چنین تصمیمی تعجب آور نخواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا