سرور مجازی
zoomit

شخصی که هارد حاوی ۸ هزار بیت کوین را گم کرد، راهکاری برای یافتن آن دارد

جیمز هاولز گفت از سگ‌های رباتیک بوستون داینامیکس برای یافتن هارد دیسکی استفاده خواهد کرد که حاوی رمزعبور دسترسی به کیف‌پولی با ۸۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش نزدیک‌ به ۱۷۶ میلییون دلار بود. تصور کنید میان انبوهی از زبانه‌ها، به‌دنبال هارد دیسک هستید. این درواقع هدف مرد بریتانیایی است که به‌مدت یک‌ دهه به‌طورتصادفی به یکی از اولین میلیونرهای رمزارز تبدیل شده بود؛ اما با دورانداختن اشتباهی دیسک حاوی رمز کیف‌پول خود، ثروت فراوانی را ازدست داد. او اکنون طرحی برای یافتن هارد گم‌شده دارد: استفاده از سگ‌های رباتیک.

جیمز هاولز، کارمند سابق فناوری اطلاعات، زمانی در خط‌مقدم دوره‌ی رونق ارزهای دیجیتال بود و می‌توانست اکنون مولتی‌میلیونر باشد. درحال‌حاضر، او مشغول جست‌وجوی محل دفن زباله‌ها نیوپورت بریتانیا است؛ جایی‌ که امکان دارد درایو گم‌شده‌ای را پیدا کند که حاوی رمزعبور کیف‌پول رمزارزی او است. گفته می‌شود کیف‌پول وی حاوی ۸۰۰۰ بیت‌کوین است که ارزش آن در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مطالب به ۱۷۶ میلیون دلار می‌رسد. هاولز گفت هارد دیسک مدنظر را سال ۲۰۱۳ به‌اشتباه به زباله‌دان انداخته است.

اگرچه قیمت رمزارز حتی در زباله‌دان باشد تغییر نخواهد کرد، بیت‌کوین‌های هاولز با ارزشی میلیون‌دلاری به‌سادگی روی بلاک‌‌چین گیر کرده‌اند و هیچ‌کس بدون رمزعبور نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند. وی از تلاش برای یافتن این هارد دست‌بردار نیست و تنها مشکلش، نیاز به کندوکاو میان کوهی از زباله‌ها است.

هاولز در مصاحبه‌ای با بیزنس‌اینسایدر گفت که طرحی برای یافتن هارد حاوی بیت‌کوین‌های خود دارد. او طرح تجاری ۱۱ میلیون دلاری تنظیم کرده است که از آن برای جذب سرمایه‌گذاران و همکاری شورای شهر نیوپورت برای کمک به حفاری محل دفن زبانه‌ها استفاده می‌کند. پیشنهاد وی مستلزم حفر ۱۱۰ هزارتن زباله در مدت سه سال است. او طرحی ۶ میلیون دلاری نیز مدنظر دارد که اجرای آن ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

ریچارد هاموند، یکی از طرفداران مشهور بیت‌کوین، اعلام کرده است که اگر هاولز بتواند تأییدیه‌ی موردنیاز را از دولت محلی دریافت کند، طرح او را با کمک دو سرمایه‌گذار اروپایی به نام هانسپیتر جابرگ و کارل وندبورن تأمین مالی خواهد کرد.

عکس ماهواره ای محل دفن هارد حاوی بیت کوین

در طرح هاولز، زباله‌ها با استفاده از نیرونی انسانی و سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای شناسایی هارد دیسک، در مرکزی جداگانه در نزدیکی محل دفن آن‌ها مرتب خواهند شد. او حتی هشت متخصص درزمینه‌ی هوش مصنوعی، حفاری، مدیریت زباله و استخراج داده‌ها را استخدام کرده است تا هارد دیسک را میان انبوهی از زباله‌ها پیدا کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تسلا ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود به ارزش ۹۳۶ میلیون دلار را فروخت
  • جایگاه ساتوشی ناکاموتو در فهرست ثروتمندترین افراد جهان به رتبه ۷۹ سقوط کرد

به‌گزارش Gizmodo، ایده‌ی هاولز استفاده از سگ‌های رباتیک بوستون داینامیکس را نیز شامل می‌شود. کارمند سابق فناوری اطلاعات به خبرنگاران گفت این ربات‌ها می‌توانند برای بررسی زمین و جست‌وجوی هارد استفاده شوند. ربات‌های اسپات در زمان عرضه ۷۴,۵۰۰ دلار قیمت داشتند. اینسایدر گزارش داد هاولز قصد دارد نام یکی از این سگ‌های رباتی را ساتوشی و نام دیگری را Hal بگذارد. برای یادآوری، ساتوشی شخص یا گروهی است که بیت‌کوین را اختراع و Hal نیز اولین تراکنش این رمزارز را دریافت کرده است.

هاولز در لینکدین، خود را به‌عنوان مدیر پروژه‌ای در‌زمینه‌ی فناوری رمزنگاری و بلاک چین معرفی و اعلام کرده است که درآمد وی از خرید‌و‌فروش بیت‌کوین به‌دست می‌آید. شورای شهر از زمانی‌که هاولز برای اولین‌بار با وضعیت اسفناک خود به آن‌ها مراجعه کرد، ارتباطی با وی برقرار نکرده است.

طبق گزارش‌ها، هاولز از سال ۲۰۱۴ با دولت شهر ولز تماس گرفته بود و استدلال می‌کرد که شاید هارد وی آسیب‌ ببیند؛ اما دیسک داخلی آن احتمالاً هنوز سالم است. او حتی قول داد که ۲۵ درصد از رمزارزهای موجود در هارد دیسک خود را به دولت شهر بدهد و درعوض، آن‌ها به وی اجازه دهند میان انبوه زباله‌ها جست‌وجو کند.

شورای این شهر اعلام کرد هزینه‌ی حفر میان زباله‌ها احتمالاً به میلیون‌ها دلار خواهد رسید. یکی از سخن‌گویان دولت محلی با اشاره به خطرهای زیست‌محیطی، به هاولز گفت باید در این زمینه آن‌ها را متقاعد کند تا با طرح وی همراهی کنند.

تصاویر زمینی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد محل دفن زباله‌ها با خاک و چمن پوشیده شده است. سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده نشان داد درحالی‌که احیای محل دفن زباله‌ها میسر است، احتمال دارد گازهای گلخانه‌ای مثل متان را آزاد کند یا مواد خطرناک را از زیر خاک بیرون آورد. دولت محلی در دهه‌ی گذشته به‌سختی با هاولز مذاکره کرده است؛ اما کارمند سابق فناوری اطلاعات می‌گوید امیدوار است پیشنهاد جدید وی به تأیید ایده‌ی او کمک کند. وی ادعا کرده است اگر پاسخ شورا به این طرح منفی باشد، آن‌ها را به دادگاه خواهد کشاند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا