سرور مجازی
فضای مجازی

آسیب دیدگی پسر بچه ۷ ساله هنگام بازی شطرنج با یک ربات

یک ربات هوش‌مصنوعی در جریان مسابقات شطرنج اوپن مسکو،  انگشت یک پسر بچه ۷ ساله را شکست. این حادثه در جریان مسابقات آزاد مسکو رخ داد، جایی که کودکی به نام کریستوفر در حال بازی با یک بازوی رباتیک بود.

به گزارش dailystar.co.uk، یک نابغه شطرنج به نام کریستوفر، هنگام بازی با یک بازوی رباتیک هوشمند در جریان مسابقاتی در روسیه، دچار آسیب دیدگی شد. ربات شطرنج‌باز پس از اینکه به جای مهره شطرنج دست کریستوفر۷ ساله را گرفت، موجب شکسته شدن انگشت او شد.

هنگامی که کریستوفر به یکی از حرکات ربات واکنش نشان داد، ربات خیلی سریع، به جای مهره شطرنج، دست کودک را با پنجه هایش گرفت. نایب رئیس فدراسیون شطرنج روسیه، سرگئی اسماگین، می‌گوید: حال کریستوفر مساعد است و برای بهبودی زودتر انگشت او گچ گرفته شده است.

ربات هوش مصنوعی

گفته شده در هنگام بازی با ربات شطرنج، قوانین ایمنی خاصی وجود دارد که ظاهرا کودک آن‌ها را نقض کرده است. از این رو کودک، وقتی حرکتی را انجام می‌دهد باید کمی منتظر بماند.

هوش مصنوعی

کریستوفر در واکنش به حرکت ربات هوش‌مصنوعی شطرنج، خیلی سریع اقدام کرد، از این رو ربات نتوانست تشخیص دهد که به جای مهره شطرنج، دست کودک را گرفته است. همچنی نبه گفته پایگاه خبری روسی، ربات برای چند ثانیه انگشت کریستوفر را در دست گرفته و محکم فشار می‌داد.

ربات

از این رو اطرافیان بزرگسال برای کمک به کریستوفر شتافتند و انگشت این بازیکن خردسال را از دست ربات خارج کردند اما نتوانستند مانع شکستگی آن شوند. گفته شده این کودک خردسال، روز بعد مسابقات را با انگشت گچ گرفته ادامه داد.


بیشتر بخوانید

  • اخراج کارمند گوگل به دلیل ادعای خودآگاهی هوش مصنوعی این شرکت

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا