سرور مجازی
فضای مجازی

چک شدن کاربران هنگام بازدید از وبسایت‌ها با هدف جلوگیری از جاسوسی

در سال ۲۰۱۳، اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی، با افشای میزان توانایی جاسوسی آمریکا برای نظارت بر اینترنت و ارتباطات الکترونیکی، جهان را شوکه کرد. افشاگری‌های اسنودن که در روزنامه بریتانیایی گاردین و سایر رسانه‌ها منتشر شد، شامل برنامه هایی به نام PRISM بود.  به NSA دسترسی مستقیم برای سرور‌های شرکت‌های مختلف اینترنتی بزرگ آمریکا داده شد و مقامات را قادر ساخت تا اطلاعاتی جمع‌آوری کنند که شامل تاریخچه جستجوی کاربران، محتوای ایمیل‌های آنها، انتقال فایل‌ها و حتی چت‌های زنده است.

اسناد و اطلاعات اسنودن این را هم فاش کرد که NSA مخفیانه به پیوند‌های ارتباطی بین مراکز داده در سراسر جهان نفوذ کرده است و به آن اجازه می‌دهد داده‌ها را در ارتباطات اینترنتی دانلود و بیش از ۱۸۰ میلیون فایل ضبط شده را در مقر آژانس به طول یک ماه ذخیره کند. فورت مید، NSA را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های آنلاین بین المللی آمریکایی‌ها را جستجو کند. این برنامه به آژانس امنیت ملی این امکان را می‌دهد تا هرکسی که به خارج از کشور ایمیل می‌فرستد یا وب‌سایتی که خارج از آمریکا طراحی شده را بررسی کند.

این افشاگری‌ها اعتراضی را برانگیخت، با این وجود، هر دو برنامه در بهمن ۹۸ مجدداً توسط کنگره تأیید شدند. اگرچه NSA اطلاعات زیادی در مورد فعالیت‌های آنلاین جمع آوری می‌کند، اما به این معنی نیست که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها به صورت غیر قانونی جاسوسی می‌کنند.

بررسی بازدید کاربران از وب سایت ها توسط دولت ها

قبل از اینکه بتوان گنجینه داده‌ها را برای فعالیت آنلاین یک هدف اطلاعاتی خارجی جستجو کرد، نیاز به دستور یک دادگاه مخفی ویژه است که به چنین درخواست‌هایی رسیدگی کند.


  • چین ربات زیردریایی‌اش را برای بررسی اعماق دریا توسعه می‌دهد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا