سرور مجازی
فضای مجازی

جیمز وب را بیشتر بشناسید

به نقل از abc، اولین تصاویر از تلسکوپ فضایی جیمز وب حیرت انگیز است. این تلسکوپ با چشمان مادون قرمز عمیق خود، مناطقی از جهان را با وضوحی که قبلا ممکن نبود، روشن می‌کند.

این تلسکوپ با همکاری ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا ساخته شده است. بیش از ۳۰۰ دانشگاه، شرکت، آژانس فضایی و سازمان درگیر هستند. نام این تلسکوپ از نام یکی از مدیران ناسا گرفته شده است.

جیمز‌ وب که بود؟

جیمز ادوین وب در سال ۱۹۰۶ در کارولینای شمالی متولد شد. در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شد و مدتی را در میان تفنگداران دریایی آمریکا گذراند. او از سال ۱۹۴۹ تا اوایل دهه ۱۹۵۰ در وزارت امور خارجه یک مقام ارشد داشت.

در سال ۱۹۶۱، جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا، وب را به سمت مدیر ناسا منصوب کرد که دومین مورد از زمان تاسیس این آژانس در سال ۱۹۵۸ بود. در این نقش او مسئول برنامه آپولو برای فرود انسان بر روی ماه بود. او در لابی کردن برای حمایت از کنگره بسیار موفق بود.

جیمز وب

وب در سال ۱۹۶۸، قبل از پرواز آپولو ۱۱ به ماه، ناسا را ​​ترک کرد. در اواخر عمر او در هیئت‌های مشاوره‌ای مختلف خدمت کرد و با مؤسسه اسمیتسونیان، خوشه برجسته موزه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی آمریکا همکاری می‌کرد. او در سال ۱۹۹۲ درگذشت.


بیشتر بخوانید 

  • تلسکوپ فضایی جیمز وب تا چه حد قدرتمند است؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب سنگ محک برای مسائلی است که در زمان‌های اخیر مطرح شده است.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا