سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ایران‌خودرو هایما S5 پلاس را به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک راهی بازار خواهد کرد

بهار امسال ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی نسخه جدیدی از هایما S5 پلاس را راهی بازار کشورمان خواهد کرد. حالا این شرکت خودروسازی مشخصات رسمی هایما S5 پلاس را اعلام کرده است.

نسخه جدید S5 پلاس از نظر امکانات رفاهی، ایمنی و ویژگی‌های ظاهری و حتی مشخصات فنی قوای محرکه تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و تنها گیربکس این خودرو است که تعویض خواهد شد.

در نسخه جدید هایما S5 پلاس به جای جعبه‌دنده CVT نسل ۲ قبلی از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده خواهد شد. گیربکس قبلی همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف اصلی S5 پلاس نام برده می‌شد چرا که نمی‌توانست قدرت موتور را به درستی به چرخ‌ها منتقل کند.

گیربکس جدید هایما S5 پلاس دارای سیستم مبدل گشتاوری و ضریب‌دهنده تقویتی است و به جهت برخورداری از سیستم خنک‌کاری جدید قابلیت‌های حرکتی بیشتری را به کراس‌اوور مونتاژی مذکور اضافه می‌کند.

گیربکس هایما S5 پلاس

هایما S5 پلاس چه مشخصاتی دارد؟

نیروبخش هایما S5 پلاس در بازار کشورمان یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم ۱.۵ لیتر است که می‌تواند جداکثر قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر را تولید کند. گروه صنعتی ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی این محصول را ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و بیشینه سرعت قابل‌دستیابی آن را نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است.

گنجایش باک سوخت این خودرو برابر ۶۰ لیتر بوده و وزن آن، بدون سرنشین و با احتساب مخزن سوخت، معادل ۱۴۳۵ کیلوگرم است. شتاب صفر تا صد هایما S5 در برخی منابع در حدود ۱۱ ثانیه اعلام شده است.

از جمله امکانات و مشخصات رسمی هایما S5 پلاس می‌توان به سامانه ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز کمکی (BAS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای (در مجموع ۶ عدد)، سنسور دنده‌عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، سانروف برقی، سامانه ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر ۷ اینچی لمسی و درگاه USB و بلوتوث، رهیاب ماهواره‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، فرمان هیدرولیکی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، تودوزی چرم و پارچه و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به صفحه مربوط به مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش هایما S5 پلاس اشاره کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا