سرور مجازی
zoomit

گوگل یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین گوشی‌های سری پیکسل را به‌طور ناگهانی غیرفعال کرد

چند نسل اخیر گوشی‌های سری پیکسل گوگل قابلیتی موسوم به Frequent Faces را ارائه می‌دهند که چهره‌ی افرادی که اغلب از آن‌ها عکس می‌گیرید، شناسایی و بهترین تصاویر آن‌ها را توصیه می‌کند. بااین‌حال، اکنون مشخص شده است که این قابلیت از چند ماه قبل در گوشی‌های پیکسل غیرفعال شده است.

در یکی از موضوعات مطرح‌شده در ردیت، یکی از کاربران پیکسل ۶ پرو اعلام کرد که امکان دسترسی به قابلیت Frequent Faces را ندارد و در‌واقع، این ویژگی در اپلیکیشن دوربین گوشی او دیده نمی‌شود. یکی از کارشناسان گوگل در پاسخ به این پرسش و نیز سایر گزارش‌های مشابه گفت: «این ویژگی به‌طورموقت غیرفعال شده است؛ اما به‌روزرسانی جدیدی برای آن ارائه خواهد شد.»

گفتنی است گوگل هنوز چهارچوب زمانی مشخصی برای انتشار مجدد Frequent Faces و دلیل خاصی برای غیرفعال‌کردن ناگهانی قابلیت Frequent Faces اعلام نکرده است. البته به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد ویژگی مذکور را به‌طوردائمی از گوشی‌های سری پیکسل حذف کند. AndroidAuthority می‌نویسد قابلیت Frequent Faces داده‌های مربوط به عکس‌های گرفته‌شده را در فضای ابری ذخیره نمی‌کند و درواقع، این اطلاعات مستقیماً روی گوشی کاربر نگه‌داری می‌شوند. گوگل اشاره می‌کند که این داده‌ها با غیرفعال‌کردن این ویژگی حذف می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • استفاده از سیستم‌عامل و مرورگر کروم در مدارس هلند محدود شد
  • مهندسی كه ادعا کرد هوش مصنوعی گوگل هوشيار است، اخراج شد

اطلاعات مربوط به چهره‌ها برای پیشنهاد بهترین عکس آن‌ها استفاده می‌شود. البته این داده‌ها برای بهبود قابلیت Real Tone در سری پیکسل ۶ نیز استفاده می‌شوند؛ ویژگی جالبی که رنگ پوست افراد را طبیعی‌تر نمایش می‌دهد. 9to5Google نیز به‌درستی خاطرنشان کرد که چهره‌های مکرر همچنان به‌عنوان یک ویژگی در صفحه مشخصات پیکسل 6a تبلیغ می‌شود، با اینکه در‌حال‌حاضر این عملکرد را نیز از دست داده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا