سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/06/10

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه گزارش یک موسسه خصوصی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود و بخشی از کاهش قیمت جلسه قبل ناشی از تاثیرات طوفان آیدا را جبران کرد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالی افزایش یافته که انتظار می رود امروز در نشست گروه اوپک پلاس، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه مجددا بر طرح قبلی خود مبنی بر افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای تولید تا ماه دسامبر صحه بگذارند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 45 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 72 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه اکتبر با 45 سنت معادل 0.6 درصد رشد به 68 دلار و 95 سنت رسید.

به گفته آوتار ساندو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز، گزارش منتشر شده توسط انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته افت بیش از حد انتظاری داشته و همین مسئله سبب افزایش قیمت نفت شد.

این گزارش برآورد کرده که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 27 آگوست با 4 میلیون بشکه کاهش مواجه شده باشد.

در عین حال و در آستانه انتشار گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نتایج نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان داد که حجم ذخایر نفتی حدود 3.1 میلیون بشکه کاهش داشته است.

اما به گفته تحلیلگران با توجه به اینکه تولید نفت و گاز در سکوهای فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک، پس از فروکش کردن طوفان آیدا در حال ترمیم است، انتظار می رود قیمت نفت همچنان تحت فشار باقی بماند، هرچند که بازگشت فعالیت پالایشگاه ها به وضعیت عادی هم زمان خواهد برد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا