سرور مجازی
zoomit

رکوردشکنی SSD شرکت ADATA

چندی پیش، شرکت ADATA در نمایشگاه CES خبر ساخته حافظه SSD جدیدی با سرعت بسیار زیاد و سازگار با استاندارد PCIe 5.0 را اعلام کرده بود و در‌حال‌حاضر، این شرکت اولین نمونه درایوهای SSD سریع خود منطبق بر پلتفرم PCIe 5.0 را ارائه کرده است.

در درایوهای SSD جدید ADATA، استاندارد NVMe 2.0 نیز به‌کار رفته است. این درایوها ازنظر سرعت خواندن متوالی که عاملی مهم برای سنجش سرعت درایو حافظه است، سرعت ۱۴ گیگابایت‌بر‌ثانیه را ثبت کرده‌اند که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. همچنین ازنظر سرعت نوشتن متوالی، رکورد ۱۲ گیگابایت‌بر‌ثانیه برای این محصول جدید اعلام شده است.

آونگ

برای درک بهتر این رکورد، بد نیست این حافظه‌ها را با حافظه‌های SSD نسل قبلی مقایسه‌ای کنیم که از رابطه PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کردند. در این SSDها، حداکثر سرعت انتقال متوالی به ۷ گیگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسید که برای کاربردهای سنگین مثل گیمینگ یا رندرگیری، سرعت اجرای دستورها را در برنامه کمی تحت‌تأثیر قرار می‌داد. درحالی‌که سرعت تقریباً ۲ برابر در درایوهای SSD جدید شرکت ADATA مشکل درایوهای نسل قبل را حل کرده است.

درایوهای SSD جدید شرکت ADATA از سیستم خنک‌سازی انحصاری خودِ این شرکت استفاده می‌کنند. همچنین، در این درایوها از کنترل‌کننده SM2508 بهره گرفته شده است که سرعت خواندن و نوشتن تصادفی را به‌ترتیب به ۱۸۰۰k و ۱۶۰۰k عملیات در واحد ثانیه رسانده است. طبق اعلام شرکت ADATA، قرار است این درایوهای جدید با حداقل ظرفیت ۸ ترابایت به بازار عرضه شوند.

همچنین، شرکت ADATA اخیراً محصول جدیدی در حوزه ماژول‌های رم نسل جدید DDR5 رونمایی کرده است که XPG Slayer RGB DDR5 نام دارد. این ماژول رم که با پردازنده‌های نسل 13 نیز سازگار است، سرعت 7000 MT/s را ثبت کرده است! گفته می‌شود ازنظر سازگاری، این ماژول رم علاوه‌بر پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل، با سری پردازنده‌های Ryzen 7000 AMD نیز سازگاری دارد که هر دوِ این پردازنده‌ها از سرعت‌های رم 5600 MT/s پشتیبانی می‌کنند.

به‌زودی می‌توانید این محصولات را با گارانتی متمایز و خدمات ارزش افزوده بی‌رقیب آونگ تهیه کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا