سرور مجازی
zoomit

گوشی وان‌پلاس 10T بدون دکمه لغزنده‌ هشدار عرضه خواهد شد

وان‌پلاس 10T تا ۳ آگوست (۱۲ مرداد) رسماً معرفی خواهد شد. با نگاهی به طراحی بیرونی این محصول، به چند تغییر جالب در‌مقایسه‌با مدل قبلی آن پی می‌بریم. اگرچه ظاهر کلی 10T شبیه به وان‌پلاس ۱۰ پرو است، این‌بار دکمه‌ی مخصوص حالت سکوت از آن حذف شده است و هیچ نشانه‌ای از برند Hasselblad در آن دیده نمی‌شود.

نوار لغزنده‌ی هشدار، از سال‌ها قبل تاکنون یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های پرچم‌دار وان‌پلاس و روشی آسان برای بی‌صدا‌کردن دستگاه بدون نیاز به مراجعه به منوهای نرم‌افزاری بوده است. هوپ لیو، طراح ارشد وان‌پلاس، در مصاحبه با ورج گفت حذف نوار لغزنده‌ی هشدار برای 10T ضروری است تا فضای کافی برای سایر اجزای موردنیاز شارژ پرسرعت و باتری بزرگ‌تر و آنتن بهتر وجود داشته باشد.

به‌عنوان مثال، برای ارائه‌ی انوع سرعت‌های شارژ سریعی که وان‌پلاس برای 10T مدنظر دارد، این شرکت باید از دو پمپ شارژ در این دستگاه استفاده کند. این در حالی است که وان‌پلاس ۱۰ پرو با شارژ سریع ۸۰ وات فقط یک پمپ نیاز داشت. این شرکت سیستم آنتن تقویت‌شده‌ای شامل ۱۵ آنتن مجزا را نیز در 10T ارائه خواهد داد که باعث می‌شود دریافت سیگنال هنگام دردست‌گرفتن گوشی در حالت افقی بهبود یابد که برای اجرای بازی‌های آنلاین مزیتی مهم محسوب می‌شود.

وان پلاس 10T

لیو همچنین اظهار کرد:

به‌نظر می‌رسد کلید لغزنده‌ی هشدار جزئی بسیار کوچک است؛ اما درواقع تأثیر نسبتاً زیادی روی ناحیه‌ی مادربرد دستگاه می‌گذارد و حدود ۳۰ میلی‌متر‌مربع فضا اشغال می‌کند. به‌منظور حفظ این دکمه درکنار ارائه‌ی ویژگی‌هایی که می‌دانیم کاربران‌ ما به آن اهمیت زیادی می‌دهند، باید تغییراتی در مادربرد اعمال می‌کردیم که درنهایت، به ضخیم‌تر‌شدن گوشی می‌انجامید؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفتیم این دکمه را از 10T حذف کنیم.

تفاوت مهم دیگر وان‌پلاس 10T با ۱۰ پرو، نبود سیستم دوربین با برند Hasselblad است. البته همکاری با این برند تأثیر درخورتوجهی روی کیفیت تصاویر سایر گوشی‌های ما نگذاشته است؛ به‌همین‌دلیل، چندان نگران آن نیستیم. همکاری ما با این شرکت با معرفی وان‌پلاس ۹ پرو آغاز شد و عمدتاً شامل تنظیم رنگ‌های دوربین بود. امسال ویژگی‌های جدید مثل پشتیبانی از عکس‌های ۱۲ بیتی RAW را به نسل جدید پرچم‌دار خود اضافه کردیم. این ویژگی‌ها جذاب به‌نظر می‌رسند؛ اما بخشی از ملزومات اصلی دستگاه نیستند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • وان‌پلاس 10T با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال عرضه خواهد شد
  • وان پلاس ایس پرو احتمالاً به‌زودی با ۱۶ گیگابایت رم معرفی می‌شود

لیو در پاسخ به این پرسش که «چرا وان‌پلاس در ساخت سیستم دوربین 10T با برند Hasselblad همکاری نکرده است؟»، گفت وان‌پلاس می‌خواست گوشی هوشمندی در سطح پرچم‌دار و با قیمت مناسب‌تر ارائه دهد و همکاری‌نکردن با Hasselblad در ساخت 10T مصالحه‌ای ضروری برای رسیدن به هدف این شرکت، یعنی کاهش قیمت، بوده است. البته لیو تأیید می‌کند دوربین اصلی 10T از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی بهره می‌برد که ازنظر فنی وضوح بیشتری از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۱۰ پرو ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، دوربین اصلی گوشی بعدی این برند از تصویربرداری با رنگ ۱۰ بیتی و HDR و حالت شب پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که لیو آن‌ها را تأیید کرده است، می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچی وان‌پلاس 10T اشاره کرد. وضوح و نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش هنوز اعلام نشده است؛ اما با‌‌‌توجه‌‌به تصاویر، این دستگاه از نمایشگر تخت بهره خواهد برد. لیو می‌افزاید که این گوشی در رنگ مشکی و سبز دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند پیش‌از‌این، وان‌پلاس اعلام کرده بود که 10T به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen1 مجهز خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا