سرور مجازی
موبایل

دمای آیفون ۱۵ حین بازی به ۴۶.۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد!

دمای آیفون ۱۵ حین بازی به ۴۶.۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد!

طبق گزارش‌ها، دمای گوشی‌های پرچمدار اپل به ۴۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و برخی کاربران ادعا می‌کنند این گوشی‌ها وقتی قاب ندارند آن‌قدر داغ می‌شوند که نمی‌توان به آن‌ها دست زد.

ایان زلبو، گزارشگر 9to5Mac در اکس با نام پیشین توییتر، نوشت: «آیفون ۱۵ پرومکس من اکنون موقع شارژ سریع بسیار داغ‌تر از آن است که بتوان به‌ آن دست زد.»

به گفته صاحبان آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرومکس که به‌تازگی عرضه شده‌اند، این گوشی‌ها بیش از حد داغ می‌شوند.

«فکر می‌کردم مردم مبالغه می‌کنند اما نه اصلا خوب نیست. جالب آنکه اگر آن را در دستم بگیرم، ریل سمت چپ و کمی از پشت سمت چپ داغ‌تر از معمول است و تا حد زیادی… با برد منطقی (Logic Board) مطابقت دارد.»‌

اپل شارژ سریع را که به کاربران امکان می‌دهد ظرف ۳۰ دقیقه باتری گوشی را تا ۵۰ درصد شارژ کنند، نخستین بار در سال ۲۰۱۷ با آیفون ۸ عرضه کرد.

این شرکت با عرضه گوشی‌های آیفون ۱۵ در این ماه، برای پیروی از قانون جدید اتحادیه اروپا سیم شارژ اختصاصی‌اش را به شارژ استاندارد یواس‌بی-سی تغییر داد.

زلبو یادآوری کرد این مشکل در بدترین حالت زمانی رخ داد که گوشی از ۲۵ درصد به ۶۰ درصد شارژ رسید.

او گفت: «به نظر می‌رسد باتری بعد از ۷۰ درصد به شکل چشمگیری خنک شد (هنوز داغ است ولی می‌توان آن را راحت در دست گرفت).»

در همین رابطه بخوانید:
– باگ در iOS 17 دلیل بیش از حد گرم شدن آیفون 15 پرو

سایر کاربران آیفون ۱۵ نیز می‌گویند هنگام بازی یا جست‌وجو در برنامه‌ها داغی بیش از حدی حس کرده‌اند.

به گزارش نشریه فناوری اندروید آتوریتی (Android Authority)، این مشکل «هنگام استفاده طولانی» در زمان جابه‌جایی بین برنامه‌های چت و ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد.

عامر صدیقی، از نویسندگان این نشریه، گفت: «تلفن در فضای سمت راست، پایین مجموعه دوربین داغ می‌شود. این حالت بدون استفاده برای بازی، بدون اتصال به شارژ، و در حالت اتصال به وای‌فای به وجود می‌آید، بنابراین چنین گرمایی توجیه‌ناپذیر است.»

آزمون‌های بولزلب (BullsLab) کانال یوتیوب کره‌ای نشان داد که دمای آیفون ۱۵ حین بازی به ۴۶.۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

گزارش‌های مربوط به مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ در بحبوحه نگرانی‌های مربوط به مدل ۲۰۲۰ آیفون ۱۲ منتشر می‌شود که ناظران [رگولاتور] فرانسوی ادعا می‌کنند میزان تشعشعاتی که از آن منتشر می‌شود، آسیب‌زننده‌ است.

فرانسه پیش‌تر در ماه جاری فروش گوشی‌های آیفون ۱۲ را ممنوع کرد و اپل را واداشت برای کاهش این مشکل به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری انجام دهد.  

این هشدار تشعشع براساس آزمایش‌هایی صادر شد که از طرف سازمان ملی فرکانس فرانسه (ANFR) انجام گرفت، اما رگولاتورهای سایر کشورهای اروپایی نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند از ابتکار رگولاتورهای فرانسوی پیروی کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا