سرور مجازی
فضای مجازی

مدارگرد مارس اکسپرس تصاویر جدیدی از مریخ منتشر کرد

مدارگرد مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا (ESA)، اخیراً یکی از شگفتی‌های سیستم دره‌ای Valles Marineris در سیاره مریخ را به تصویر کشیده است. مناظر سیاره مریخ بسیار زیاد و شگفت‌انگیز هستند، به طوریکه  سیستم دره‌ای Valles Marineris یکی از بزرگترین دره‌های منظومه شمسی محسوب می‌شود.

به گزارش digitaltrends، سیستم دره‌ای Valles Marineris، نزدیک به ۲۵۰۰ مایل طول و بیش از ۱۲۰ مایل عرض دارد که این مقدار در برخی از مکان‌ها به عمقی بیش از ۴ مایل می‌رسد.

به گفته آژانس فضایی اروپا (ESA)، اندازه‌های این سیتم دره‌ای غول‌پیکر آن را به بزرگ‌ترین منظومه دره‌ای شناخته‌شده در منظومه شمسی تبدیل کرده است. از این رو مطالعه و تحقیق دربراه این دره به محققان کمک می‌کند تا در مورد فرآیند‌های زمین‌شناسی به بررسی و جست‌و‌جو بپردازند.

دره عظیم مریخ

این تصویر توسط دوربین استریو با وضوح بالا (HRSC) در مدارگرد Mars Express گرفته شده است. تصویر مقابل دو فرورفتگی شیب دار به نام chasma را نشان می‌دهد که فرورفتگی Ius Chasma در سمت چپ و فرورفتگی Tithonium Chasma در سمت راست تصویر قرار دارند. تصویر گرفته شده یک تصویر رنگی واقعی است، به این معنی که رنگ‌ها را همانطور که چشم شما می‌بیند نشان می‌دهد.

مریخ

نمای دیگری از فرورفتگی Tithonium Chasmata با استفاده از داده‌های دوربین HRSC ایجاد شده است. ساختار این تصویر دره را بهتر نشان می‌دهد. همچنین الگو‌هایی که از قله‌ها به سمت پایین می‌آیند، ناشی از فرسایش هستند، زیرا باد‌های قوی مواد را به سمت پایین شیب‌ها می‌برند.

مدارگرد مارس اکسپرس تصاویر جدیدی از مریخ منتشر کرد


بیشتر بخوانید

  • ناسا قصد دارد ماهواره‌ها را به شکارچیانی برای بیگانگان تبدیل کند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا