سرور مجازی
zoomit

هرآنچه از Nothing Phone 1 می‌دانیم: مشخصات، طراحی، امکانات و تاریخ معرفی

کارل پی پس از ترک وان‌ پلاس، یعنی شرکتی که چندین سال قبل آن را تأسیس کرده بود، سرانجام شرکت جدیدی راه‌اندازی کرد و آن را Nothing نامید. این استارتاپ جدید با نام جالبش به‌سرعت اولین هدفون بی‌سیم خود موسوم به Nothing Ear 1 را معرفی و عرضه کرد. اکنون در سال ۲۰۲۲، این برند درحال آماده شدن برای معرفی دومین محصول خود یعنی گوشی هوشمند Nothing Phone 1 است.

در این مطلب قصد داریم هرآنچه از Nothing Phone 1 می‌دانیم، مرور کنیم. امید می‌رود این مشخصات و ویژگی‌ها با محصول نهایی یکسان باشد.

تاریخ معرفی Nothing Phone 1

گوشی Nothing Phone 1

Nothing پس از ماه‌ها سرانجام تأیید کرد که اولین گوشی هوشمند این شرکت در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۱ تیر) طی رویدادی با عنوان «بازگشت به غریزه» معرفی خواهد شد. این شرکت جزئیات دیگری درمورد رویداد موردبحث ارائه نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود که Nothing Phone 1 مدت کوتاهی پس از معرفی، دردسترس خریداران قرار گیرد.

تا بدین لحظه، کارل پی اطلاعات زیادی درمورد Nothing Phone 1 به اشتراک گذاشته است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

طراحی

گوشی Nothing Phone 1

ابتدا فرض بر این بود که اولین گوشی هوشمند Nothing از پوشش شفاف شبیه هدفون Ear 1 بهره ببرد. این شرکت در تاریخ ۲۴ می این موضوع را تأیید کرد و کارل پی و طراح این گوشی تام اوارد در مصاحبه‌ با Wallpaper به بیان جزئیاتی درمورد ظاهر این دستگاه پرداختند.

Nothing به‌تازگی کلیپ کوتاه مستندی منتشر کرد که بخشی از طراحی اولین گوشی هوشمند این شرکت را نشان می‌دهد. شایان‌ ذکر است که Phone 1 از بدنه‌ی پشتی مجهز به چراغ‌های LED بهره می‌برد. تصاویر فاش‌شده از این دستگاه نشان از بدنه‌ی پشتی شفافی دارد که سیم‌پیچ شارژ و لوگوی Nothing در وسط آن به‌چشم می‌خورد. البته هنوز مشخص نیست آیا این لوگو به‌عنوان آهنربایی برای شارژرهای بی‌سیم و سایر لوازم‌جانبی مشابه فناوری MagSafe اپل عمل خواهد کرد یا خیر. علاوه‌براین، لبه‌های این گوشی صاف خواهد بود. کلید‌های پاور و تنظیم‌صدا نیز در لبه‌ی کناری این گوشی تعبیه شده‌اند و احتمالاً حسگر اثر انگشت این دستگاه با دکمه‌ی پاور آن یکپارچه خواهد شد.

چندی پیش این شرکت گوشی خود را طی رویدادی در سوئیس درمعرض دید تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران قرار داد. کلیپ مورداشاره گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که داخل یک محفظه قرار داده شده و تنها چیزی که می‌توان دید، بدنه‌ی پشتی آن است که تعدادی LED روی آن تعبیه شده که به‌احتمال زیاد برای نمایش اعلان‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین انتظار می‌رود بدنه‌ی این محصول پلاستیکی باشد، زیرا ساخت یک گوشی بادوام با شیشه‌ی شفاف، به‌نظر بسیار دشوار است.

درنهایت می‌دانیم که Nothing قصد ندارد قاب‌های محافظ زیادی برای اولین گوشی خود عرضه کند. علاوه‌براین، قاب‌های محافظ مدنظر این شرکت، به‌جای پنهان‌کردن گوشی، طراحی آن را به‌نمایش می‌گذارند.

مشخصات و ویژگی‌ها

گوشی Nothing Phone 1

طبق شنیده‌ها، Nothig Phone 1 به تراشه‌ی ساخت کوالکام مجهز خواهد بود. نتایج به‌دست‌آمده از گیک‌بنچ نشان می‌دهد این دستگاه از تراشه‌ی Snapdragon 778G Plus بهره خواهد برد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • Nothing Phone 1 احتمالاً با تراشه +Snapdragon 778G و رم ۸ گیگابایت عرضه می‌شود

علاوه‌براین، انتظار می‌رود Nothing Phone 1 از پوسته‌ی اندرویدی موسوم به Nothing OS استفاده کند. پیش از این، پیش‌نمایشی از رابط کاربری این گوشی دردسترس قرار گرفت که روی یک گوشی سامسونگ اجرا شده بود. این پوسته‌ی سفارشی درحال‌حاضر بسیار ابتدایی به‌نظر می‌رسد و فقط ویژگی‌هایی مثل تغییر اندازه‌ی نمادها و پوشه‌ها را ارائه می‌دهد.

تصاویر منتشرشده از Northing Phone 1 نشان‌دهنده‌ی سیستم دوربین پشتی دوگانه است، اما جزئیات بیشتری درمورد دوربین این گوشی نمی‌دانیم. امیدواریم این محصول به دوربین اصلی واید و یک دوربین تله‌فوتو یا اولتراواید مجهز شود.

قیمت Nothing Phone 1 چقدر خواهد بود؟

کارل پی در حال معرفی گوشی هوشمند Nothing Phone 1

تاکنون شایعات مختلفی درمورد قیمت Nothing Phone 1 منتشر شده است اما نمی‌توان به هیچ‌یک از آن‌ها به‌طور کامل اطمینان کرد. با توجه به ارزش این گوشی، شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد قیمت آن احتمالاً در حد محصولات میان‌رده خواهد بود. تا زمانی‌که اطلاعات بیشتری درمورد مشخصات و طراحی این گوشی نداشته باشیم، نمی‌توانیم درمورد قیمت دقیق آن نظر دهیم.

بااین‌حال، طبق اطلاعات فاش‌شده، StockX از اولین فروشندگان این گوشی هوشمند خواهد بود و فرض بر این است که برای مدتی کوتاه، تعداد محدودی از این دستگاه ازطریق این فروشنده به‌طور انحصاری عرضه شود.

طبق گزارش‌های جدید، انتظار می‌رود این دستگاه در سه‌ مدل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت عرضه شود. قیمت احتمالی این سه مدل به‌ترتیب ۴۰۰، ۴۲۰ و ۴۵۰ دلار اعلام شده است.

انتظارات از Nothing Phone 1

Nothing Phone 1 / گوشی موبایل ناتینگ فون 1

از زمانی‌که کارل پی، وان‌پلاس را ترک کرد، این شرکت تغییرات زیادی تجربه کرده‌ است. چه خوب و چه بد، او نقش بسیار مهمی در موفقیت وان‌پلاس ایفا کرد و بنابراین بسیاری از طرفداران این برند امید زیادی به Nothing Phone 1 دارند زیرا امیدوار هستند پی، روح اصلی وان‌ پلاس را به بازار بازگرداند.

با در نظر گرفتن این موضوع، از اولین گوشی هوشمند Nothing انتظارارت دیگری هم داریم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دوربین باکیفیت و قیمت مناسب

با گسترش روزافزون محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و تبع آن، استقبال کاربران از دوربین‌های بهتر در گوشی‌های هوشمند، گمان می‌رود می‌رود که نخستین گوشی هوشمند استارتاپ Nothing نیز کیفیت قابل قبولی در این زمینه داشته باشد؛ البته باتوجه به برچسب قیمتی، نباید انتظار کیفتی در حد پرچم‌داران تمام‌عیار بازار داشته باشیم.

همان‌طور که در تصاویر بالا نیز مشاهده کردید، گوشی یادشده برخلاف رقبایش، تنها به استفاده از دو دوربین اتکا کرده است. به‌طور کلی دوربین اصلی می‌تواند در بطن خود پذیرای حسگری ۵۰ مگاپیکسلی مشابه نمونه استفاده‌شده در گلکسی S22 باشد که از قرار معلوم دارای دیافراگم f/1.8 است و از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تماشا کنید: نوارهای نوری پشت Nothing Phone 1 چه کاربردهایی دارند؟

به‌همین ترتیب احتمال دارد شاهد یک دوربین اولتراواید باکیفیت مثل دوربین پیکسل ۶ روی این محصول باشیم. استفاده از دوربین دوم ماکرو یا چیزی شبیه به آن در این گوشی، بسیار ناامیدکننده خواهد بود.

البته Nothing نیازی به ارائه‌ی یک دوربین همه‌کاره و درجه یک ندارد و خیلی بعید به‌نظر می‌رسد اولین گوشی هوشمند این شرکت، بهترین تجربه‌ی دوربین سال را ارائه دهد. درهرصورت Nothing احتمالاً تمام تلاش خود را برای ارائه‌ی بهترین کیفیت ممکن به کار خواهد گرفت.

ویژگی‌های خاص در کنار بدنه‌ی پشتی شفاف

گوشی Nothing Phone 1

بدنه‌ی شفاف هدفون‌های Nothing Ear 1 فوق‌العاده زیبا است. از زمانی‌که این محصول معرفی شد، توجه بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کرد. این ظاهر زیبا در کنار قابلیت‌های ممتازی مثل حذف‌نویز فعال و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم آن‌هم با قیمت فقط ۹۹ دلار، هدفون‌های Nothing را به گزینه‌ای ایدئال برای بسیاری از افراد تبدیل کرد که باعث افزایش فروش این محصول شد.

البته شرایط امروز با شرایطی که سال ۲۰۱۴ در بازار حکم‌فرما بود تفاوت‌های زیادی دارد و امروزه برای این‌ که واقعاً یک گوشی به موفقیت دست یابد باید ویژگی منحصربه‌فردی ارائه داده یا از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد که نتوان آن را نادیده گرفت. این امکان وجود دارد که Nothing گوشی هوشمند خود را با سود کم و مشخصات برتر نسبت به رقبا عرضه کند. علاوه‌براین امکان دارد این محصول قابلیت‌های مخفی دیگری داشته باشد که آن را از سایر گوشی‌های هوشمند بازار متمایز می‌کند. البته درشرایطی که Phone 1 چنین قابلیت‌هایی را ارائه ندهد، احتمال شکست آن وجود خواهد داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا