سرور مجازی
فضای مجازی

اپل و آمازون در حوزه فناوری پزشکی با هم رقابت می‎کنند

اپل استدلال می‌کند که به یک نیروی اصلی در فناوری‌های مرتبط با سلامت تبدیل شده است این موضوع در حالی است که آمازون خرید ۳.۹ میلیارد دلاری One Medical را به عنوان بخشی از تلاش گسترده خود برای ورود به حوزه مراقبت‌های بهداشتی اعلام کرده است.

به گزارش eandt.theiet، به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ فناوری بخش مراقبت‌های بهداشتی را مورد هدف قرار داده اند، زیرا دو مورد از بزرگترین شرکت‌ها مانند اپل و آمازون وارد این حوزه شده اند. روز چهارشنبه، اپل گزارشی تقریباً ۶۰ صفحه‌ای منتشر کرد که در آن به ویژگی‌های سلامت و مشارکت این شرکت با مؤسسات پزشکی اشاره کرد. این اقدام برای برای برجسته کردن تعهد اپل به فناوری مبتنی بر علم و چشم‌انداز اپل برای دو برابر کردن ویژگی‌های مرتبط با سلامت به عنوان بخشی از برنامه‌های آینده این شرکت انجام شد.

برخی از ویژگی‌هایی که طبق گزارش‌ها آمده استد شامل نظارت بر خواب، بررسی تناسب اندام و همچنین برنامه‌های کاربردی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی و ردیابی چرخه است. اپل همچنین در حال کار بر روی فناوری‌هایی مانند نظارت بر قند و فشار خون است که انتظار می‌رود به زودی فعال شوند. بر اساس این گزارش، در حال حاضر، آیفون و اپل واچ از ۱۷ حوزه تناسب اندام و سلامتی پشتیبانی می‌کنند و اپلیکیشن Health قادر است بیش از ۱۵۰ نوع داده مرتبط با سلامت را ذخیره کند.

شرکت اپل

برنامه شرکت آمازون برای ورود به صنعت پزشکی

یک روز پس از انتشار گزارش اپل، یک شرکت فناوری متفاوت، قدمی فراتر در حوزه فناوری و پزشکی انجام داد. روز پنجشنبه، اعلام شد که آمازون در حال برنامه‌ریزی برای خرید ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده One Medical به مبلغ ۳.۹ میلیارد دلار (۳.۲۶ میلیارد پوند) است. این خرید مبتنی بر سرمایه گذاری قبلی این شرکت در صنعت مراقبت‌های بهداشتی است، زیرا آمازون در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد خدمات پزشکی از راه دور خود را در سراسر ایالات متحده ارائه دهد.

وان مدیکال، که دارای شبکه‌ای از اقدامات مراقبت اولیه در سراسر ایالات متحده و همچنین خدمات پزشکی از راه دور است، طبق آخرین نتایج خود اشاره می‌کند که میزان کاربران در ارتباط با خدمات پزشکی از راه دور به ۷۶۷ هزار عضو افزایش یافته است. مدیر عامل این شرکت، امیر دان روبین، از خبر خرید استقبال کرد و آن را فرصتی برای سهولت دسترسی بیشتر و مقرون به صرفه‌تر معرفی کرد حتی این اقدام باعث لذت بخش‌تر شدن تجربه مراقبت‌های بهداشتی برای بیماران می‌شود.

شرکت آماون

همگرایی پزشکی و فناوری به ویژه پس از بحران بهداشتی کووید-۱۹ به طور قابل توجهی باعث افزایش سرمایه گذاری در این بخش شده است که به عنوان یکی از بازار‌های جدید برای شرکت‌های فناوری تلقی می‌شود. با این حال، علیرغم ارتباط بین سلامت و فناوری، موفقیت در این بخش حتی برای بزرگترین شرکت‌های فناوری دشوار بوده است. به عنوان مثال، سال گذشته، گوگل واحد سلامت اختصاصی خود را تعطیل کرد. علاوه بر این، برخی از منتقدان به  دسترسی این شرکت‌های بزرگ به داده‌های سلامت شهروندان اعتراض کردند.


بیشتر بخوانید

  • قابلیت ساعت هوشمند جان بیمار مبتلا به تومور را نجات داد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا