سرور مجازی
رمز ارز

جزییات دارایی‌های گروه هکری لازاروس منتشر شد؛ کره شمالی چه مقدار بیت کوین دارد؟

جزییات دارایی‌های گروه هکری لازاروس منتشر شد؛ کره شمالی چه مقدار بیت کوین دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش‌ها، گروه لازاروس، یک گروه هکری مرتبط با کره شمالی، 47 میلیون دلار ارز دیجیتال در اختیار دارد که اکثر دارایی‌های آن‌ها، در قالب بیت‌ کوین است. لازم به ذکر است که این گروه، تنها چند روز پس از هک Stake.com، یک پلتفرم شرط‌بندی در حوزه ارزهای دیجیتال، در اوایل سپتامبر حدود 86 میلیون دلار دارایی در اختیار داشت.

شرکت تحقیقات داده Dune Analytics گزارش کرده که 295 آدرس کیف پول مرتبط با گروه لازاروس را ردیابی کرده است. این فهرست دارای 295 آدرس، توسط اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) و اداره کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) تأیید شده است.

علی‌رغم کاهش کل دارایی‌های لازاروس، کیف پول‌های این گروه همچنان فعال هستند و آخرین تراکنش آن‌ها در ۲۰ سپتامبر ثبت شده است. 21.co، منبع این اطلاعات، همچنین گزارش می‌دهد که مقدار واقعی نگهداری‌شده توسط گروه لازاروس ممکن است با تاکید بر اینکه یک تقریب پایین‌تر بر اساس داده‌های در دسترس عموم را نشان می‌دهد، از رقم گزارش‌شده فراتر رود.north-korea-lazarus-group-amasses-bitcoin-dataحملات سایبری اخیر منتسب به گروه لازاروس شامل حمله 55 میلیون دلاری به صرافی رمزارز کوینکس (CoinEx) و همچنین، ادعای دخالت در هک کیف پول اتمیک است که در مجموع، به بیش از 200 میلیون دلار وجوه دزدیده‌شده در سال 2023 منجر شد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

در مقیاس وسیع‌تر، Chainalysis کاهش قابل توجهی 80 درصدی در سرقت‌های ارزهای دیجیتال منتسب به هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال 2023 را نسبت به سال قبل گزارش کرده است. تا اواسط سپتامبر، این گروه‌ها در مجموع 340.4 میلیون دلار سرقت کرده بودند که کاهش قابل توجهی نسبت به 1.65 میلیارد دلار سرقت‌‌شده در سال 2022 دارد.

از طرفی، مقامات فدرال ایالات متحده هشدارهایی در مورد ریسک قابل توجه حملات احتمالی توسط گروه لازاروس به نهادها در بخش مراقبت‌های بهداشتی و بهداشت عمومی ایالات متحده صادر کرده‌اند، و بر تهدید مداوم این گروه تأکید می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا