سرور مجازی
تکنولوژی

اینتل روی پردازنده 56 هسته‌ای برای ورک‌استیشن‌ها کار می‌کند

مشخصات پردازنده‌های Sapphire Rapids-WS اینتل که در ورک‌استیشن‌ها کاربرد دارند توسط یکی از منابع معتبر حوزه سخت‌افزار فاش شده که از توسعه نمونه‌ای با 56 هسته حکایت دارد.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت Videocardz، پردازنده‌های سری Sapphire Rapids-WS اینتل دارای مسیرهای حافظه DDR5-4800 هستند و برای استفاده از یک سوکت طراحی شده‌اند. همچنین این پردازنده‌ها روی مادربرد نسل جدید Fishhawk Falls قرار می‌گیرند.

درست مانند سری Core، تراشه‌های زئون نیز ابتدا در مدل‌های مختلفی از جمله Xeon W9 ،Xeon W7 ،Xeon W5 و Xeon W3 عرضه می‌شوند. هر کدام از این پردازنده‌ها دارای SKU مخصوص به خود با پیکربندی‌های مختلفی خواهد بود.

مشخصات پردازنده‌های ورک‌استیشن اینتل

اینتل

طبق توضیحات ارائه شده، سری اینتل Xeon W9 شامل پردازنده‌های 56 و 36 هسته‌ای با حداکثر 105 مگابایت حافظه کش L3 و توان طراحی حراتی یا TDP به اندازه 350 وات می‌شود. خانواده Xeon W7 شامل پردازنده‌های 20، 24 و 28 هسته‌ای با حداکثر 75 مگابایت حافظه کش L3 و 300 وات TDP می‌شود. در نهایت، تراشه‌های کلاس Xeon W5 دارای گزینه‌های 12 و 16 هسته‌ای با حداکثر 35 مگابایت حافظه کش L3 و 270 وات TDP است.

نوشته های مشابه

از نظر فرکانس پردازنده‌های سری Sapphire Rapids-WS Xeon اینتل نیز گفته شده که گزینه‎‌های سری Xeon W9 از حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، سری Xeon W7 با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتز و سری Xeon W5 از حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین هر پردازنده دارای طیف متنوعی از الگوریتم‌های تقویت‌کننده خواهد بود.

اینتل اولین بار در اواخر سال 2019 از پردازنده‌های Sapphire Rapids خود رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون اطلاعاتی در مورد آن‌ها منتشر شده است. با پشتیبانی از حداکثر 56 هسته و حافظه داخلی، آن‌ها قدرتمندترین و عظیم‌ترین پردازنده‌های اینتل تا به امروز محسوب می‌شوند.

اینتل قبلا در نقشه راه خود تا سال 2025 اشاره کرده بود که پردازنده‌های Sapphire Rapids در سال 2022 عرضه خواهند شد اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا