سرور مجازی
zoomit

اولین بتای عمومی اندروید 13 با قابلیت‌هایی مثل محدودسازی دسترسی به اپ‌ها منتشر شد

گوگل بامداد امروز اولین بتای عمومی اندروید ۱۳ (Android 13) را برای پیکسل‌های سازگار با این سیستم‌عامل دردسترس قرار داد. اولین بتای عمومی اندروید 13 در حالی منتشر می‌شود که تنها چند هفته تا برگزاری مراسم سالانه‌ی Google I/O باقی مانده، جایی که احتمالاً گوگل برنامه‌هایی را که برای اندروید 13 دارد به‌طور کامل تشریح می‌کند. این سیستم‌عامل تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای دستگاه‌های مقصد منتشر می‌شود.

براساس گزارش The Verge جالب‌ترین قابلیت‌های بتای عمومی اندروید 13 همان قابلیت‌هایی هستند که پیش‌تر در دو بتای توسعه‌دهنده‌ی این سیستم‌عامل دیده بودیم. در نسخه‌ی جدید اندروید شاهد پشتیبانی از پخش صدا با استفاده از بلوتوث کم‌مصرف (LE)، ابزاری جدید برای محدودسازی دسترسی اپلیکیشن به تصاویر، آیکون‌های جدید و قابلیتی دیگر برای کاهش اسپم‌های نوتیفیکیشنی هستیم.

قابلیت جدید صدور مجوز در اندروید 13 گوگل

در اندروید 13 اپلیکیشن‌ها براساس نوع فایل خواستار صدور مجوز دسترسی می‌شوند

مقاله‌های مرتبط:

  • اندروید ۱۳: هر آنچه تاکنون در مورد سیستم‌عامل آینده گوگل می‌دانیم
  • اولین تصاویر محیط اندروید 13 دردسترس قرار گرفت

به‌نظر می‌رسد قابلیت‌های ارائه‌شده در اولین بتای عمومی اندروید 13 بیشتر متمرکز بر توسعه‌دهندگان است. یکی از این تغییرات در سیستم صدور مجوز برای دسترسی به محتواهای چندرسانه‌ای در حافظه‌ی دستگاه اعمال شده است. دیو برک، قائم‌مقام بخش مهندسی در گوگل، می‌گوید سیستم صدور مجوز از این پس براساس نوع فایل (عکس، ویدئو یا صدا) عمل می‌کند. درحال‌حاضر با صدور یک مجوز، امکان دسترسی به تمامی فایل‌ها برای اپلیکیشن فراهم می‌شود.

Keystore و KeyMint، بخش‌هایی از اندروید که وظیفه‌ی مدیریت کلیدهای رمزنگاری را برعهده دارند، در اندروید 13 به‌روزرسانی شده‌اند. نسخه‌ی بتای اندروید همچنین میزبان APIهایی جدید برای پخش موسیقی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی اولین بتای عمومی اندروید 13 و نحوه‌ی دریافت آن می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی اندروید شوید. تمامی کسانی که نسخه‌ی توسعه‌دهنده را نصب کرده‌اند به‌صورت خودکار بتای عمومی را دریافت می‌کنند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا