سرور مجازی
zoomit

جک دورسی به تعدیل نیرو در توییتر واکنش نشان داد

جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر، نوامبر ۲۰۲۱ از سِمَت خود به‌عنوان مدیرعامل این شرکت کناره‌گیری کرد و پس از او، پاراگ آگراوال هدایت توییتر را بر‌عهده گرفت. ایلان ماسک پس از خرید توییتر، بلافاصله آگراوال را از کار برکنار کرد و روز جمعه، ۱۴ آبان، هم ۳,۷۰۰ نفر کارمند، یعنی حدود نیمی از نیروی کار توییتر را با ارسال ایمیلی از کار بیکار کرد. این حرکت واکنش‌های متفاوت کاربران و کارشناسان را به‌دنبال داشت. حالا به‌گزارش Appleinsider، جک دورسی با انتشار توییتی به این اتفاق واکنش نشان داد:

چه افرادی که در گذشته در توییتر فعالیت می‌کردند، چه افرادی که در‌حال‌حاضر در این شرکت مشغول کار هستند، همه‌وهمه قوی و انعطاف‌پذیرند. صرف‌نظر از اینکه شرایط چقدر سخت باشد، آن‌ها همیشه راهی پیدا خواهند کرد.

دورسی در‌ادامه با اشاره به اینکه خیلی‌ها او را بابت افزایش کارمندان مقصر دانسته‌اند، این اتهام را پذیرفت و گفت:

مسئولیت خود را بابت شرایط فعلی و نارضایتی و عصبانیت افراد می‌پذیرم. من خیلی سریع شرکت را رشد دادم و بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ماسک تغییرات توییتر را شروع کرد؛ از اصلاح صفحه اصلی تا احتمال بازگشت مدیر ایرانی‌تبار

او در توییتی دیگر از تمام نیروهای توییتر تشکر و اعلام کرد که متقابل‌نبودن این حس درک‌کردنی است. هم‌بنیان‌گذار توییتر زمانی‌که ماسک قصد خود برای خرید توییتر را مطرح کرده بود، آن را تنها راهکاری قابل‌اعتماد خطاب و حتی در پیامی خصوصی به ماسک، خیال او را بابت تلاشش در احیای این معامله راحت کرده بود.

براساس گزارش‌های قبلی، تعداد کارمندان توییتر در زمان مدیریت جک دورسی بیش از حد نیاز بوده و همین موضوع ضرر مالی را برای این شرکت به‌همراه داشته است. حالا جک دورسی با پذیرفتن این موضوع اعلام کرده است که وضعیت فعلی کارکنان اخراجی توییتر به‌دلیل تصمیم اشتباه او برای افزایش بیش‌از‌حد نیروهای این شرکت بوده است.

حالا با‌‌‌توجه‌‌‌‌به اتفاقات اخیر، به‌نظر می‌رسد که خیلی از کارمندان توییتر بابت فروش این شرکت و تعدیل نیروها دورسی را مقصر می‌دانند. نیروی کاری که ایمیل پایان همکاری دریافت کرده‌اند، ضرب‌العجلی سه‌ماهه برای خروج از توییتر خواهند داشت. این تعدیل نیرو باعث از‌بین‌رفتن تیم‌های کاری زیادی در توییتر شد و حالا درنتیجه‌ی این اقدام، زمزمه‌ی تنظیم دادخواستی دسته‌جمعی برای شکایت از ماسک به گوش می‌رسد.

ماسک در توجیه اخراج‌ حدود نیمی از کارمندان، با انتشار توییتی نوشت:

در شرایطی که شرکت روزانه بیش از ۴ میلیون دلار ضرر می‌کند، تنها راه موجود همین بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا