سرور مجازی
تکنولوژی

چانگان CS35 پلاس در راه سایپا؛ 700 میلیون تومان برای صفر تا صد 15 ثانیه ای

هنوز مدت زیادی از مژده عرضه خودروی Uni-T نگذشته که کراس اوور چانگان CS35 پلاس در پارکینگ شرکت سایپا مشاهده شد. ظاهرا این گروه صنعتی چالش‌های همکاری با کمپانی چانگان را حل کرده و قرار است خودروهای چینی جدیدی را روانه بازار ایران کند. هرچند چانگان CS35 پلاس، تنها در ظاهر تغییرات طراحی را تجربه کرده و از حیث فنی احتمالا تفاوتی با نسخه پیشین ندارد. از این رو با توجه به مشخصات فنی نسخه قبلی، انتظار شتاب 15 ثانیه ای برای خودرویی در محدوده قیمتی 600 الی 700 میلیون تومان (قیمت احتمالی)، چندان دور از تصور به نظر نمی رسد.

اولین نسخه از CS35 حدود 10 سال پیش توسط شرکت سایپا وارد ایران شد. این ماشین به دلیل ظاهر متفاوت و جذاب خود توانست خریداران بسیاری را به سمت خود جلب کند. حال به نظر می‌رسد مدل 2021 این خودرو، یعنی CS35 پلاس نیز به زودی در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

چانگان CS35 Plus

خودروی CS35 پلاس نخستین بار در سال 2018 در نمایشگاه خودروی چین به نمایش درآمد. این ماشین نسخه اصلاح یافته و پیشرفته‌تر CS35 بوده و در واقع فیس لیفت جذاب‌تر مدل قبلی به حساب می‌آید.

چانگان CS35 Plus از زبان طراحی جدید کمپانی چینی بهره‌مند بوده و هماهنگی بیشتری با خودروهای امروزی دارد. جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای شکل که به وسیله یک نوار کرومی به چراغ‌های باریک و کشیده متصل شده است، ظاهر ماشین را سرسخت و تهاجمی نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه
کراس اوور چانگان CS35 پلاس
نمای عقب کراس اوور چانگان CS35 پلاس

عقب ماشین به صورت لیفت بک طراحی شده و یک اسپویلر بزرگ در بالای شیشه عقب مشاهده می‌شود. چراغ‌های یکپارچه و سپر ساده با یک خروجی اگزوز در دو طرف ظاهری هماهنگ با نمای جلو ایجاد کرده است. چانگان جدید با رینگ‌های چندپر کرومی یک خودروی اسپرت و جوان‌پسند به حساب می‌آید و در صورت قیمت‌گذاری مناسب توسط سایپا، به محض عرضه می‌تواند به فروش بالایی دست پیدا کند.

علاوه بر ظاهر، کابین CS35 پلاس یا جدید نیز در مقایسه با مدل ده سال پیش ارتقا یافته است. طراحی کلی ساده و جذاب بوده و عمده فضا با رنگ‌های مشکی دودی و قرمز تزئین شده، هرچند امکان تغییر رنگ روکش‌ها و اعمال برخی تغییرات جزئی توسط سایپا وجود دارد. فرمان دی کات با دکمه‌های کنترلی، نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی و روکش چرمی صندلی‌ها از جمله مهم‌ترین مشخصات داخل کابین به شمار می‌آیند.  

کابین مدل 2021 چانگان CS35 پلاس

شرکت سایپا احتمالا کراس اوور CS35 پلاس را با پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندره تنفس طبیعی روانه بازار خواهد کرد. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 128 اسب بخار و حداکثر گشتاور 161 نیوتن متر تولید کند. سیستم انتقال نیرو شامل گیربکس 5 سرعته دستی یا گیربکس 6 سرعته اتوماتیک می‌شود که قدرت موتور را به چرخه‌ای جلو وارد می کند. حداکثر سرعت خودرو به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن در عرض 15 ثانیه رخ می‌دهد.

کراس اوور چانگان CS35 پلاس
نمای جانبی خودروی جدید چانگان-سایپا

محصول جدید با آپشن‌های و امکانات ایمنی و رفاهی متعددی عرضه می‌شود تا بتواند با رقبای موجود در بازار رقابت کند. ترمز و پایداری این ماشین شامل سیستم‌های ABS، EBD، ESP، BAS، TCS، HSA و HDC می‌شود. همچنین ایربگ های جلو و جانبی، لنگر صندلی کودک ISOFIX، سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری به ایمنی سرنشینان کمک می کند.

هنوز مشخص نیست که سایپا چه قیمتی را برای کراس اوور چانگان CS35 پلاس در نظر گرفته است. این محصول در بازارهای شرقی تقریبا بین 69.9 تا 104.9 هزار یوان (حدود 10 الی 15 هزار دلار) به فروش می‌رسد و با توجه به سابقه عرضه مدل قبلی آن با قیمتی در حدود 60 میلیون تومان (با دلار 3800 تومانی)، بعید نیست که چانگان جدید نیز در محدوده قیمتی 600 الی 700 میلیون تومان راهی بازار شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا